اخبار فرش ماشینی

تولید پارچه پرده ای ؛ ایران جلوتر از ترکیه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

تولید پارچه پرده ای :: الگانت سمنان نخستین شرکت مشارکتی نساجی در ایران است که با همکاری ترکیه، قطب تولید پرده در جهان را راه اندازی کرده است.

این کارخانه که بزرگترین تولید کننده پارچه پرده ای در ایران است، با تولید سالانه ۲میلیون متر مربع پارچه پرده ای آشپزخانه، پذیرایی، نشیمن و اتاق های نشیمن و کودک، نام خود را در فهرست برترین برندهای تجاری قرار داده است.

با اینکه الگانت در ترکیه بیش از ۳۰ سال است فعالیت دارد و دارای چهار کارخانه تولید پرده و پارچه مبلی در این کشور است ولی از سال ۸۱ با مثبت ارزیابی کردن شرایط اقتصادی سمنان، سرمایه گذاری خود را برای توسعه نساجی در کشورمان آغاز کرد.

هم اکنون این سرمایه گذاری ۵۱ درصدی برای ایران و ۴۹ درصدی برای ترکیه به ثمر نشسته و کارخانه الگانت سمنان با تولید ۲هزار طرح پرده، یکی از صادرکنندگان عمده پارچه پرده ای به خود ترکیه است.

مدیرعامل شرکت الگانت سمنان سرمایه گذاری ابتدایی برای ساخت این واحد تولیدی را ۱۵ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: با اجرای طرح های بافندگی، تکمیل و تاب نخ هم اکنون سرمایه این کارخانه به ۴۵ میلیون دلار و اشتغالزایی آن به ۴۰۰ نفر رسیده است.

مهدی جعفری افزود: پرده های شیشه ای، ارگانزا، تافته، شانل و ساتن از محصولات عمده این کارخانه است که علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای ترکیه، قزاقستان، ازبکستان و روسیه صادر می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: تولیدات متنوع و با قیمت مناسب پرده الگانت سمنان، راه واردات این کالا را به کشور بسته است.

:: تولید پارچه پرده ای ::

انتخاب پرده

این عضو هئیت مدیره شرکت الگانت گفت: واحد تولید نخ، ماهانه ۱۵ تن و واحد رنگرزی نیز روزانه چهار هزار متر پارچه خروجی دارد و از نظر این میزان تولید، شرکت الگانت در خاور میانه حائز رتبه اول است.

مصطفی تکرک اوغلو، سرمایه گذار ترک شرکت الگانت در سمنان نیز با تمجید از شرایط بسیار مناسب اقتصادی در ایران و استان سمنان گفت: همکاری مناسبی بین آنکارا و سمنان برای تولید پارچه پرده ای وجود دارد و تولیدات پرده در سمنان مشتریان مناسب و دست به نقدی در بازارهای ترکیه دارد.

وی افزود: برای توسعه همکاری های اقتصادی با سمنان، برنامه های جدیدی در پیش گرفته ایم که تولید نخ های پلی استر و تکسچره از آن جمله خواهد بود.

مدیرعامل شرکت الگانت سمنان نیز با بیان اینکه تولید پارچه پرده ای گلدوزی شده، تولید مهم امسال این کارخانه خواهد بود گفت: پارچه ها در سمنان تولید و گلدوزی روی آنها با ماشین آلات انجام می شود.

وی با اشاره به اشتغالزایی فراوان ایجاد شده در قالب این خط تولید افزود: برای راه اندازی این خط تولید ۲۰ ماشین گلدوزی در نظر گرفته شده و با راه اندازی آنها ۶۰۰ نفر مشغول کار می شوند.

جعفری، نام تجاری این پرده های گلدوزی شده را بروگلی و آپلیک اعلام کرد.

خوشبختانه شرکت الگانت سمنان از واحدهای تولیدی است که مشکل تامین نقدینگی ندارد و همه کارگران آن با دریافت حقوق مناسب به کار مشغولند.

با توجه به اینکه تعداد متخصصان ترکی در این شرکت کار می کنند تنها دغدغه مسئولان شرکت تمدید مجوز فعالیت آنها در ایران است که این امر با همکاری اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و ستاد خدمات سرمایه گذاری استان سمنان در حال انجام است.

اولین شرکت با سرمایه گذاری خارجی کشور در زمینه نساجی، با صادرات پنج میلیون دلاری امسال، روزهای خوشی را برای تحقق حماسه اقتصادی در پیش گرفته است.

 

تحریریه مجله نساجی کهن

ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

جهت دریافت آخرین خبرها و به روز ترین نمایشگاه های نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×