اخبار نساجی

ایران درخواست ترکیه رانپذیرفت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ایران درخواست ترکیه رانپذیرفت

یک مقام مسئول گفت: ترکیه درخواست رسمی خود را مبنی بر تعدیل قیمت گاز صادراتی ایران ارائه کرد اما مسئولان شرکت ملی گاز پس از بررسی ها اعلام کردند که قیمت صادرات گاز ایران عادلانه است و تغییر نخواهد یافت.

بحث برسر تغییر قیمت گاز صادراتی ایران به ترکیه در ماههای اخیر بسیار خبر ساز شده است به طوری که مدیرعامل شرکت ملی گاز در نشست های خبری اخیر خود ابراز می کند که این صحبت ها و درخواست هایی که مبنی بر کاهش قیمت صادرات گاز ایران به ترکیه است را تنها از رسانه ها شنیده است و بیان می کند تا کنون هیچ درخواست رسمی از ترکیه برای کاهش قیمت صادرات گاز مطرح نشده است.

یک مقام مسئول در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس گفت: پس از ورود نخست وزیر ترکیه به ایران که چندی پیش صورت گرفت درخواست رسمی این کشور نیز مبنی بر کاهش قیمت صادرات گاز ایران نیز مطرح شد اما هیچ نتیجه ای از مذاکرات احتمالی صورت گرفته با مسئولان شرکت ملی گاز مبنی برکاهش قیمت گاز صادراتی ایران به این کشور منتشر نشد.

وی ادامه داد: در قرار داد صادرات گاز ایران به ترکیه که میان شرکت ملی گاز ایران وشرکت بوتاش امضا شده است طرفین قرارداد حق دارند که هر ۳ سال یک بار در خصوص قیمت گاز صادراتی درخواست های خود را برای تعدیل ارائه کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این منبع اگاه تصریح کرد: براساس این بند از قرار داد شرکت بوتاش ترکیه درخواست رسمی خود را به شرکت ملی گاز ایران مبنی بر کاهش قیمت صادرات گاز ارائه کرده است که پس از بررسی هایی که در شرکت ملی گاز ایران و با حضور نماینده شرکت بوتاش انجام شد مشخص گردید قیمت صادرات گاز ایران قیمتی عادلانه است و درخواست شرکت بوتاش مبنی برکاهش قیمت رد شد.

براساس این گزارش ایران روزانه ۳۰ میلیون متر مکعب گاز به کشور ترکیه صادر می کند.

 

خرید اشتراک مجله

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×