اخبار نساجی

ایران برای اعضای اکو گواهی امضا صادر می‌کند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس مرکز تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد:
ایران برای اعضای اکو گواهی امضا صادر می‌کند

ایران برای اعضای اکو گواهی امضا صادر می‌کند رئیس مرکز تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر از میان کشورهای عضو اکو، تنها ایران و ترکیه صادرکننده گواهی امضا هستند و سایر اعضا از این مزیت، بی‌بهره هستند، بر همین اساس پیشنهاد شد که گواهی امضا برای تمامی کشورهای عضو معتبر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر محمودی در یک نشست خبری در حاشیه اولین رخداد منطقه‌ای تسهیل تجارت و کسب و کار الکترونیکی گفت: در این اجلاس پیشنهاد شد که اعضای اکو، گواهی مبدا الکترونیکی یکدیگر را به رسمیت بشناسند، این درحالی است که پذیرش چنین موضوعی می‌تواند به رونق هرچه بیشتر تجارت میان کشورهای عضو کمک کند.

رئیس مرکز تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در حال حاضر از میان کشورهای عضو اکو، تنها ایران و ترکیه صادرکننده گواهی امضا هستند و سایر اعضا از این مزیت، بی‌بهره هستند، بر همین اساس پیشنهاد شد که گواهی امضا برای تمامی کشورهای عضو معتبر شود.

وی تصریح کرد: این امر سبب می‌شود که تجارت ایران در کشورهای عضو اکو مستقل شود و در فضای مجازی البته، باید تلاش شود که گواهی امضا میان کشورهای عضو اکو به رسمیت شناخته شود، چراکه با به رسمیت شناختن گواهی امضای هر کشور در میان سایر کشورهای عضو، شرایطی برای کوتاهتر کردن دیوارهای تبادل تجاری فراهم می‌شود.

به گفته محمودی، ایجاد کاتالوگ الکترونیکی برای تبادل بین کشورهای عضو اکو در این اجلاس به تصویب رسیده است و این مبتنی بر ایران کد پیش‌خواهد رفت، ضمن اینکه پرتالی طراحی خواهد شد که در آن تمامی کشورهای عضو، قوانین و مقررات مربوط به تجارت خود را به روز در آن قرار دهند تا در دسترس سایر اعضا باشد.

همچنین در ادامه این نشست، محمدرضا رشیدی، نیز از افزایش میزان بن کارگری از ۲۸ هزار تومان به ۳۵ هزار تومان در سال جاری خبرداد و گفت: برخی دستگاههای دولتی این بن‌ها را به صورت کارتهای الکترونیکی در اختیار کارکنان خود قرار داده‌اند که بر این اساس رفاه کارت با توجه به گستردگی خود در سراسر کشور، مورد استقبال قرار گرفته و از سوی برخی وزارتخانه‌های دولتی در اختیار کارکنان قرار گرفته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: همچنین عملیات تجارت الکترونیکی در این فروشگاهها پیگیری شده و در این رابطه سایتی راه‌اندازی شده است که ده هزار قلم کالای تولید تولیدکنندگان در آن به ثبت رسیده است و هم خرید و هم فروش اینترنتی را انجام می‌دهد، بر این اساس تاکنون ۳ هزار نفر عضو این سامانه الکترونیکی شده‌اند.

رشیدی گفت: کار خرید و فروش اینترنتی کالا هم اکنون در ده استان البرز، فارس، کردستان، مرکزی، اردبیل، گیلان، آذربایجان شرقی، سمنان، زنجان، همدان در حال انجام است و در ۱۵ خردادماه همزمان با ولادت امیرالمومنین در تهران نیز رونمایی خواهد شد.

وی اظهار داشت: این بن‌کارت‌ها به صورت نقدی و اعتباری و اقساط در اختیار کارمندان و کارگران قرار خواهد گرفت. ضمن اینکه این بن کارتهای رفاه بین ۲۵ تا ۳۵ درصد تخفیف داشته و از مالیات معاف هستند؛ ضمن اینکه مزیت را دارند که تبدیل به کالا خواهند شد و چرخه تولید کشور را به چرخش درخواهد آورد.

رشیدی گفت: خرید از این فروشگاهها به صورت اینترنتی زمینه‌ای را برای تحویل کالا درب منزل فراهم خواهد کرد. البته هزینه حمل متناسب با مسیر و میزان کالا کاهش خواهد یافت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×