اخبار نساجی

ایران از تحویل نفت به یونان خوداری کرد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ایران از تحویل نفت به یونان خوداری کرد

نفتکش‌هایی که برای انتقال یک محموله ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نفت ایران برای یکی از پالایشگاه‌های اروپایی در یونان به سمت محل بارگیری حرکت کرده بودند با خودداری ایران از تحویل این محموله به مبداء خود بازگشتند.

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، ایران از تحویل یک محموله ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نفت به مقصد پالایشگاه هلنیکس یونان خودداری کرد تا نفتکش هایی که برای تحویل گرفتن این محموله به سمت محل بارگیری حرکت کرده بودند ناکام به مبداء خود بازگردند.

بر اساس این گزارش پس از اعلام اتحادیه اروپا مبنی بر تحریم خرید نفت خام ایران از اول جولای یعنی ۵ ماه دیگر، ایران به ۶ کشور اروپایی یونان، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، هلند و فرانسه هشدار داد بود که تنها در صورتی به اروپایی‌ها نفت خواهد فروخت که آنان قراردادهای ۲ تا ۵ ساله برای خرید نفت خام از ایران امضا کنند.

ایران علاوه بر این دو شرط دیگر یعنی تضمین دریافت پول نفت صادراتی و برداشتن هرگونه حقی برای الغای قراردادهای نفتی از سوی این کشورها با استناد به شرایط فورس ماژور را نیز برای ادامه فروش نفت به اروپایی‌ها لازم‌الاجرا اعلام کرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بر اساس این گزارش هفته پیش سخنگوی وزارت نفت اعلام کرد ایران از این پس به فرانسه و انگلیس نفت نخواهد فروخت که اعلام این خبر قیمت نفت را بلافاصله به بالای ۱۲۲ دلار رساند که روند صعودی آن هنوز هم ادامه دارد. بر این اساس قیمت نفت با شکستن رکورد ۳ یا ۴ سال اخیر خود تنها ۲ دلار فاصله دارد.

بر پایه این گزارش از یونان به عنوان بحران‌زده ترین اقتصاد اروپایی در وضعیت وخیم اقتصادی اتحادیه اروپا یاد می‌شود چنانکه دولت این کشور به دلیل بدهی‌های کلان ملی در آستانه ورشکستگی قرار دارد.

کارشناسان اقتصادی معتقدند آمریکا با سوق دادن اتحادیه اروپا به ورطه تحریم نفتی ایران تلاش می‌کند در طولانی مدت امنیت انرژی این اتحادیه را در اختیار خود بگیرد.

بر این اساس کشورهای بحران‌زده اروپایی به طمع دریافت کمک‌های مالی و پشت سر گذاشتن خطر ورشکستگی ملی تن به بازی خطرناک تحریم نفت ایران داده‌اند اما دفاع ایران از منافع ملی خود هزینه این مانور خطرناک را برای این کشورها و کل اتحادیه اروپا افزایش داده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×