اخبار نساجی

ایران، بیست و پنجمین اقتصاد دنیا

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ایران، بیست و پنجمین اقتصاد دنیا

مجمع جهانی اقتصاد در تازه‌ترین گزارش خود ایران را از نظر حجم تولید ناخالص داخلی (GDP) در بین ۱۴۴ کشور و منطقه دنیا در رده بیست و پنج جهان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در این گزارش ایران با تولید ناخالص داخلی ۴۸۲ میلیارد دلار و ۴۰۰ میلیون دلار در رده بیست و پنجم جهان قرار گرفته است. ایران از نظر تولید ناخالص در منطقه خاورمیانه بعد از کشورهای ترکیه و عربستان در رده سوم قرار گرفته است.

در این رده‌بندی آمریکا با تولید ناخالص داخلی بیش از ۱۵ هزار میلیارد دلاری رده نخست را به خود اختصاص داده است. چین و ژاپن نیز به ترتیب با تولید ناخالص داخلی ۷.۲ و ۵.۸ هزار میلیارد دلار رده‌های دوم و سوم را بدست آورده‌اند.

آلمان، فرانسه، برزیل، بریتانیا، ایتالیا، روسیه، کانادا، هند، اسپانیا، استرالیا، مکزیک، کره‌جنوبی، اندونزی، هلند، ترکیه، سوئیس، عربستان، سوئد، لهستان، بلژیک، نروژ و ایران نیز رده‌های چهارم تا بیست و پنجم این رده‌بندی را کسب کرده‌اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ایران از نظر تولید ناخالص داخلی بالاتر از کشورهایی مانند آرژانتین، آفریقای جنوبی، تایلند، مالزی، تایوان، پرتغال و قزاقستان قرار گرفته است. کمترین حجم تولید ناخالص داخلی نیز رده‌بندی ۱۴۴ تایی مجمع جهانی اقتصاد مربوط به دو کشور گامبیا و سیشل به طور مشترک و به میزان یک میلیارد دلار است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×