اخبار فرش ماشینی

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، رونق اقتصادی کاشان را بدنبال دارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

فرماندار کاشان هدف از ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این خطه را با توجه به مزایای نسبی و استعدادذاتی منطقه و مطرح بودن به عنوان قطب تولید نساجی، فرش، گلاب و عرقیات گیاهی، توسعه و رونق اقتصادی دانست

ابوالفضل صدراییه روز پنجشنبه در آیین کلنگ زنی منطقه ویژه اقتصادی کاشان با حضور وزیر صنعت، معدن و تحارت ابراز امیدواری کرد: ایجاد این منطقه در توسعه فناوری و اشتغال مولد و در توسعه محلی و منطقه ای و اقتصاد کلان مملکت با توجه به منویات رهبری و دولتمردان در بخش اقتصاد مقاومتی موثر باشد.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور در دولت یازدهم کاهش اتکا به نفت مطرح شده است، افزود: وجود چنین مناطقی در کشور بویژه در مرکز، با توجه به ویژگیهای صنعتی از نظر نقش موثر در اقتصاد کلان حائز اهمیت است.

عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی کاشان روز پنجشنبه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد، طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی کاشان در سال ۸۹ به تصویب هیات دولت و مجلس شورای اسلامی رسیده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

با تلاش مسوولان وزارت صنایع و پیگیری های فرمانداری و نماینده مردم شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل یکهزار و ۳۴۴ هکتار زمین برای ساخت این مجموعه اختصاص یافته که ۲۰۰ هکتار از این مجموعه امسال عملیاتی و آماده بهره برداری خواهد شد.

فرماندار کاشان گفت: برخی زیرساخت ها مانند آب و برق به صورت موقت اکنون در منطقه ویژه اقتصادی کاشان تامین شده که با توجه به نزدیکی راه آهن و امکانات ترانزیتی کالا، سرمایه گذاران ظرف یک یا دو سال آینده واحدهای صنعتی تولیدی را در این منطقه مستقر و فعالیت خود را آغاز می کنند.

صدراییه افزود: امسال حدود ۳۰ میلیارد ریال برای آماده سازی منطقه ویژه اقتصادی کاشان نیاز است.

وی از آماده بودن ظرفیت های لازم برای استقرار واحدهای صنعتی تولیدی متوسط و کوچک در منطقه ویژه اقتصادی کاشان خبر داد.

صدراییه گفت: منطقه ویژه اقتصادی کاشان در زمینی به مساحت یکهزار و ۵۰۰ هکتار در نظر گرفته شده که از این مقدار یکهزار و ۳۴۴ هکتار آن به منظور تشویق سرمایه گذار به تملک شرکت ایمیدرو درآمده است.

وی فاصله ۱۳۰ کیلومتری این منطقه تا تهران، واقع شدن صنایع مهم کشور در نزدیکی این منطقه، مجاورت شهرهای بزرگ، اتصال به بزرگراههای اصلی کشور، دسترسی به راه آهن سراسری، وجود انرژی، نیروی انسانی و نزدیکی به مراکز سیاسی، اقتصادی و تجاری کشور را از جمله مزایای منطقه ویژه اقتصادی کاشان دانست.

منطقه ویژه اقتصادی کاشان در ۳۰ کیلومتری کاشان در حوالی شهر مشکات در بزرگراه کاشان – قم – تهران واقع شده است

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×