اخبار نساجی

ایتالیا پنج میلیون یورو به دولت افغانستان کمک کرد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

کابل- وزیر فواید عامه افغانستان و سفیر کشور ایتالیا، امروز سه شنبه تفاهمنامه همکاری پنج میلیون یورویی کشور ایتالیا را برای ساخت جاده در این کشور امضا کرد.

به گزارش ایرنا، ‘نجیب الله’ اوژنگ’ هنگام امضای این تفاهمنامه گفت: ‘ما امروز گام موثری را در راستای باز سازی افغانستان به کمک کشور ایتالیا بر میداریم و جاده شیندند- هرات نیز از این پول ساخته می شود.’

وی گفت: ‘کشور ایتالیا تاکنون بیش از ۶۰۰ میلون یورو را در بخش های توسعه به افغانستان به گونه بلاعوض کمک کرده و کمک پنج میلیونی که تفاهمنامه آن امروز به امضا رسید آخرین کمک کشور ایتالیا به این کشور نیست بلکه ما امیداوریم این کمک ها افزایش یابد.’

‘لوسیانو پیتزوتی’ سفیر جدید ایتالیا در کابل امضای این تفاهمنامه را اولین کارکرد خویش در افغانستان دانست. وی افزود که کشورش در غرب افغانستان تاکنون ۸۰ میلیون یورو را دربخش های مختلف توسعه به مصرف رسانده و بعد از این کمک های خود را به نقاط دیگر افغانستان ادامه خواهد داد.

وی افزود: بعضی پروژه های دیگر نیز در دستور کار قرار دارد که ازسوی ایتالیا تامین مالی خواهدشد. به گفته وی ایتالیا با افغانستان یک پیمان راهبردی امضا کرده که بر مبنای آن، کشور ایتالیا مقرر شده که در دراز مدت دولت افغانستان را در عرصه های بازسازی و راه اندازی پروژه های توسعه ای یاری کند. سفیر ایتالیا خاطرنشان ساخت اکثر کمک های کشورش در بخش ساخت جاده ها به مصرف رسیده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ایتالیا در حال حاضر ۴ هزار سرباز در افغانستان دارد که در چارجوب نیروهای خارجی مستقر در افغانستان (آیساف) فعالیت می کنند. این نیروها در استان های غربی افغانستان مستقرهستند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×