اخبار فرش ماشینی

نعمت زاده اعلام کرد: احتمال پیگیری حقوقی تحریم فرش دستباف ایران از سوی آمریکا

وزیر صنعت، معدن و تجارت می گوید: در صورتی که موضوع تحریم فرش دستباف ایران از سوی آمریکا نیازمند پیگیری حقوقی باشد، این وزارتخانه آن را دنبال خواهد کرد.

محمدرضا نعمت زاده روز دوشنبه در مراسم آغاز به کار بیست و دومین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف ابراز امیدواری کرد که رویکردهای جدید دولت در جهت کاهش تحریم ها و ایجاد ارتباطات بین الملل منجر به بهبود وضعیت صادرات فرش دستباف شود.

وی با بیان اینکه، میزان صادرات فرش دستباف در پنج ماه نخست سال جاری روند کاهشی داشته است، اظهار کرد: تصمیم نادرست دولت در سال گذشته و گرفتن تعهد از صادرکنندگان منجر به کاهش صادرات شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در نامه ای به ستاد تدابیر ویژه لغو این مصوبه را خواستار شده ایم.

نعمت زاده با بیان این جمله که، سازمان امور مالیاتی با بخشنامه این مصوبه دولت، مشکلاتی را برای صادر کنندگان ایجاد کرد، افزود: ما باید در حوزه های مختلف صادراتی به ویژه فرش به دنبال مقررات زدایی، کاهش بورکراسی و حذف موانع تولید باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد تا در برنامه کوتاه مدت ۱۰۰ روزه به رفع موانع بر سر راه صادرات فرش دستباف پرداخته شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این جمله که، حیف است فرش دستباف ایرانی به عنوان تاریخ و جغرافیای ایرانی مورد کم توجهی قرار گیرد، اظهار کرد: فرش ایران یک هنر عجین شده با فرهنگ اقوام مختلف ایرانی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع استانداردسازی فرش اشاره کرد و گفت: این مسئله در دوره ای مطرح شد که من با آن مخالفت کردم، چرا که هنرمند شیوه و نگاه خود را به یک اثر هنری نشان می دهد.

نعمت زاده در باره علت مخالفت خود با استانداردسازی فرش گفت: باید اجزاء استاندارد فرش دستباف شامل نخ و رنگ مورد توجه قرار گیرد، اما نمی شود قالی و قالیچه را استاندارد کرد.

وی با بیان اینکه، برخی کشورهای بلوک شرق در دوره ای به موضوع استانداردسازی فرش پرداختند، گفت: این امر باعث شد تا تولید فرش این کشورها افت پیدا کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به اظهار نظر یک آمریکایی در باره فرش ایران در یکی از همایش های حوزه پتروشیمی اشاره کرد و گفت: وی با دیدن فرش ایرانی عنوان کرد که دولت آمریکا با ممنوعیت واردات فرش، ملت خود را تحریم کرده است.

یادآور می شود؛ بیست و دومین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف تا هفتم مهر ماه جاری در محل دایمی نمایشگاه بین المللی تهران دایر است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×