اخبار نساجی

اژه ترکیه می تواند دروازه صادرات کالاهای ایرانی به تمام جهان باشد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رییس انجمن همکاری منطقه‌ای اژه و ایران گفت: اژه ترکیه می تواند دروازه صادرات کالاهای ایرانی به تمام جهان باشد.

روابط عمومی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اصفهان روز یکشنبه به نقل از حسین آریان اعلام کرد: در سال ۲۰۱۲ میزان ۴۰ میلیون دلار مواد غذایی از ایران از طریق منطقه اژه ترکیه صادر شد.

وی تصریح کرد: این انجمن در سال ۲۰۱۱ با هدف تقویت روابط تجار ایران در منطقه اژه با مرکزیت شهر ازمیر تاسیس شد و در ابتدا این انجمن به صورت یک گروه فعالیت می کرد اما با توجه به احساس نیاز به گسترش مبادلات تجاری بیشتر به انجمن ارتقا یافت.

وی اضافه کرد: اعضای ترک این انجمن به ۴۰ شرکت تولیدی بزرگ و متوسط رسیده و افزایش ارتباطات بیشتر تجار، آموزش زبان فارسی به تجار ترک و بالعکس آموزش زبان ترکی به بازرگانان ایرانی و نیز برگزاری کنفرانس های اقتصادی از فعالیت های این انجمن است.

آریان با اشاره به ارتباطات عمیق فرهنگی بین دو کشور مسلمان ترکیه و ایران گفت: بازرگانان ایرانی در سال های اخیر با مشکلات بسته شدن حساب های ارزی و نیز عدم موفقیت در ثبت شرکت در ترکیه مواجه بوده اند اما با برقراری ارتباطات خوب از طرف این انجمن، مشکلات نیز به تبع آن رفع شده است.

وی افزود: این انجمن همکاری منطقه ای در سه شهر تهران، اصفهان و مشهد دفتر نمایندگی دارد و فعالان اقتصادی می توانند از طریق این انجمن با منطقه اژه مراوده اقتصادی و بازرگانی داشته باشند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

آریان قیمت پایین محصولات تولیدی ایران را فرصتی مناسب برای حضور در بازارهای ترکیه و صادرات از آن کشور ذکر کرد و گفت: بنگاه های اقتصادی می توانند از خدمات مشاوره انجمن در منطقه اژه ترکیه برای صادرات به این کشور یا کشور ثالث بهره بگیرند.

رییس اتاق اصفهان نیز در این جلسه گفت: اصفهان بزرگترین و وسیع ترین فعالیت صنعتی و اقتصادی ایران را پس از تهران دارد و می تواند شریک تجاری موثری برای ترکیه باشد.

خسرو کسائیان با اشاره به تولید ۷۰ درصد فولاد و ۴۰ درصد منسوجات کشور توسط استان اصفهان گفت: اصفهان در بخش های صنعتی ،کشاورزی و صنایع دستی توانمندی های بسیاری دارد که یک نمونه آن تولید و صادرات فرش دستباف است که بهترین فرش صادراتی ایران به شمار می آید.

وی ابراز امیدواری کرد که با رویکرد جدید سیاست خارجی ایران، شاهد برداشتن تحریم های اقتصادی باشیم و روابط عادی تجاری با سایر کشورها برقرار شود .

وی خطاب به هیات تجاری ترکیه ای گفت: برقراری رابطه اقتصادی برد – برد بین فعالان اقتصادی دو کشور می تواند رابطه درازمدت و باثبات ایجاد کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×