اخبار فرش ماشینی

ایستگاه‌ تأمین مواد اولیه فرش راه اندازی می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس مرکز ملی فرش ایران از راه ‌اندازی ایستگاه‌ تأمین مواد اولیه فرش در کشور خبر داد‎. ‎  به‎ ‎گزارش موج، فیصل مرداسی در حاشیه برگزاری نمایشگاه فرش دست‌باف در همدان‎ ‎با بیان اینکه صادرات فرش در سال گذشته ۴۶۰ میلیون دلار بوده است، اظهار‎ ‎داشت: با راه ‌اندازی این ایستگاه‌ ها، مواد اولیه مرغوب و نقشه‌های مطلوب‎ ‎با قیمت مناسب و همچنین ارائه مشاوره در زمینه رنگ، طرح و بازاریابی در‎ ‎اختیار دست ‌اندرکاران فرش قرار می ‌گیرد‎

‎وی گفت: علاقمندی به فرش‎ ‎ایرانی در کشور‌های مختلف بالاست و کشورهای ثروتمند جدید از‌ جمله‎ ‎کشور‌های آمریکای لاتین، حوزه خلیج فارس و کشور‌های عربی موقعیت خوبی برای‎ ‎صادرات فرش ایران هستند‎.
‎فیصل مرداسی با بیان این نگرانی که هدفمند‎ ‎کردن یارانه‌ها می‌تواند تورم را افزایش دهد،‌ افزود: باید با تدارکات در‎ ‎نظر گرفته شده از سوی وزارت بازرگانی، در قالب بسته‌های حمایتی، امنیت‎ ‎روانی قالیبافان تأمین شود‎.
‎وی با اشاره به اینکه آمار رسمی از‎ ‎بافندگان کشور وجود ندارد، افزود: باید ترویج فرشبافی و تهیه برنامه‌‌های‎ ‎تلویزیونی برای ارتقای منزلت قالی ‌بافان و تشویق جوانان در دستور کار‎ ‎قرار گیرد‎. رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: به طور قطع بدون شناخت‎ ‎نیازها و سلیقه مخاطبان، عرضه هیچ کالایی با توفیق همراه نیست که فرش‎ ‎دستباف نیز از این قاعده مهم مستثنی نیست‎.

‎مرداسی خاطر نشان کرد‎: ‎حفظ و اعتلای مقام و جایگاه والای فرش دستباف ایران به عنوان یک میراث‎ ‎گرانقدر فرهنگی و هنری در سطح ملی و بین‌المللی از طریق نظارت، هدایت و‎ ‎حمایت تشکل‌های مختلف مردمی، هنرمندان، بافندگان، صادرکنندگان و همه دست‎ ‎‏‌اندرکاران در عرصه این هنر ملی، حمایت از توسعه صادرات این محصول در سطح‏‎ ‎جهان و تلاش برای حفظ موقعیت اقتصادی و معرفی مؤثر این محصول با ارزش از‎ ‎جمله اهداف پیش روی مرکز ملی فرش ایران است‎. ‎

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×