اخبار نساجی

ایران ۱۲ ابر نفتکش از چین می‌خرد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

خبرگزاری رویترز گزارش داد: شرکت‌های کشتی سازی چینی قرار است ۱۲ فروند ابر نفتکش به ایران تحویل دهند که ساخت آخرین مورد آنها تا پایان سال ۲۰۱۳ تمام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران این خبرگزاری نوشت: این نفتکش‌ها به کاهش مشکلات لجستیکی بوجود آمده بر اثر تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه صادرات نفت ایران کمک خواهند کرد. رویترز به نقل از مقامات اجرایی صنعت نفت گزارش داد: اولین فروند از این کشتی‌های نفتکش عظیم‌الجثه که برای شرکت ملی نفتکش ایران ساخته می‌شود در ماه مه به ایران تحویل داده خواهد شد. هفت فروند دیگر از این نفتکش‌ها در طول سال ۲۰۱۲ و چهار کشتی دیگر تا پایان سال ۲۰۱۳ تحویل خواهند شد.

هم اکنون دو شرکت کشتی سازی چینی تحت قراردادی به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در حال ساخت این کشتی‌ها هستند.

این ابرنفتکش‌ها به شکل قابل توجهی توانایی‌های شرکت ملی نفتکش ایران را افزایش خواهند داد و تحریم‌ها را بی‌اثر خواهند کرد.

این ۱۲ فروند نفتکش که قادر به حمل ۲۴ میلیون بشکه نفت هستند به ناوگان کنونی شرکت ملی نفتکش ایران که شامل ۳۹ کشتی با ظرفیت ۶۱.۵ میلیون بشکه است، افزوده خواهند شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

برآورد خبرگزاری رویترز نشان می‌دهد که این نفتکش‌ها تمام صادرات روزانه ۲.۶ میلیون بشکه‌ای ایران را پوشش نمی‌دهند و برای این امر به حدود ۱۷ کشتی دیگر احتیاج است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×