اخبار نساجی

ایرانی‌ها از کدام کالاهای داخلی راضی‌ترند؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ایرانی‌ها از کدام کالاهای داخلی راضی‌ترند؟

براساس تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده از سوی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، خانوارهای ایرانی معتقدند که کیفیت کالاهای خارجی غیرچینی بهتر از کیفیت کالاهای ایرانی است.

براساس نتایج این نظرسنجی میانگین کسانی که کیفیت کالاهای خارجی غیرچینی را بهتر از کیفیت سایر کالاها می‌دانند برابر با ۵۸.۹ است، در حالی که این میزان برای کالاهای ایرانی برابر با ۲۸.۳ و برای کالاهای چینی تنها ۰.۹ درصد است.

نکته جالب اینجاست که در تمام کالاهای مورد بررسی، پاسخگویان اعلام کرده‌اند که کیفیت کالاهای خارجی غیرچینی بهتر از کالاهای ایرانی بوده، اما تنها در یک مورد یعنی لوازم بهداشتی پاسخگویان عکس این نظر را ابراز کردند.

کالاهای مورد بررسی در نظرسنجی ایسپا شامل پوشاک، کیف و کفش، لوازم خانگی و برقی، لوازم آرایشی و پیرایشی، لوازم بهداشتی، دخانیات،‌ خودرو و لوازم‌التحریر می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

از دیگر نکات حائز اهمیت در این نظرسنجی می‌توان به نظر خانوارهای ایرانی در مورد کیفیت خودروهای تولید داخل اشاره کرد. براین اساس تنها ۱۶.۹ درصد از پاسخگویان عنوان کرده‌اند که کیفیت خودروهای داخلی بیشتر از خودروهای خارجی غیرچینی است. در عوض ۷۶.۵ درصد کیفیت خودروهای خارجی غیرچینی را بهتر از خودروهای ایرانی دانسته‌اند.

از سوی دیگر در هیچ یک از کالاهای مورد بررسی، میانگین کسانی که کیفیت کالاهای چینی را نسبت به سایر کالاها بالا عنوان کرده‌اند، حتی به عدد دو هم نرسیده است.

بعد از لوازم بهداشتی، بیشترین میزان رضایت از کیفیت کالاهای داخلی مربوط به کیف و کفش، لوازم‌التحریر و پوشاک بوده است. کمترین میزان رضایت هم متعلق به دخانیات، لوازم خانگی و برقی، لوازم آرایشی و پیرایشی و خودرو بوده است.

براساس نظرسنجی ایسپا، کیفیت برای خانوارهای ایرانی مهمترین ملاک در هنگام خرید کالاست، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که تولیدکنندگان باید اصلی‌ترین اولویت کاری خود را در کنار کاهش قیمت تمام شده، ارتقای کیفیت قرار دهند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×