اخبار نساجی

ایجاد ۴ شهرک تخصصی پتروشیمی در خوزستان

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان اعلام کرد

نویسنده: محمد علاف پور

دنیای اقتصاد – اهواز – ۴ شهرک تخصصی پتروشیمی در استان خوزستان ایجاد می شود.
رضا طاهری، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان با اعلام این مطلب افزود: تفاهم نامه ای میان شهرک های صنعتی استان و شرکت پتروشیمی ایران منعقد شده است که در قالب آن قرار است۴ شهرک تخصصی پتروشیمی در استان ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه این موضوع در حال پیگیری است، افزود: مکان این ۴ شهرک فعلادر حال مطالعه است و قرار است با توجه به استعدادهای منطقه ای شهرک ها در مناطق استان راه اندازی شوند. مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان در ادامه با بیان اینکه تکمیل زیرساخت ها و حمایت از صنایع کوچک از ماموریت های اصلی این شرکت است، گفت: هم اکنون ۷۱ شهرک و ناحیه صنعتی در استان خوزستان وجود دارد و در تمام شهرهای استان آماده واگذاری زمین به سرمایه گذاران هستیم.
طاهری اظهار کرد: تاکنون در مجموع ۲۰۵۱ قرار داد با سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی منعقد شده است. ۹۱۸ واحد در شهرک های صنعتی به بهره برداری رسیده اند و مابقی واحدها در حال ساخت و ساز هستند.
وی با بیان اینکه تعداد واحدهای کارگاهی استان خوزستان به ۳۶۰ واحد می رسد، افزود: استان از نظر تعداد شهرک های صنعتی رتبه دوم کشور و از نظر تعداد کارگاه های صنعتی رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است. طاهری تصریح کرد: در بیش از ۷۱ شهرک و ناحیه صنعتی استان ۷ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین در اختیار داریم و اگر هر سرمایه گذاری مراجعه کند، ما آمادگی داریم که در اسرع وقت یعنی ظرف ۲۴ ساعت زمین را به وی تحویل بدهیم. وی با بیان اینکه در زمینه گازرسانی به شهرک های صنعتی نیز استان خوزستان رتبه اول را در سال گذشته کسب کرده است، عنوان کرد: یکی از اقدامات ما گازرسانی به شهرک های صنعتی است. وی در ادامه گفت: پس از طرح هدفمندی یارانه ها گازرسانی به ۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی آغاز شد که عملیات گازرسانی ۲۵ شهرک تکمیل شده و گازرسانی به چهار شهرک صنعتی نیز در حال اتمام است که امسال به بهره برداری می رسد.
طاهری با اشاره به اینکه سال گذشته در کشور بیشترین میزان واگذاری زمین و بیشترین سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی استان صورت گرفت و ۴۱۴ هکتار زمین به سرمایه گذاران واگذار شد، افزود: استان مرکزی پس از خوزستان با واگذاری ۲۱۰ هکتار زمین به متقاضیان دومین استان از نظر میزان سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی بوده است. مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در ادامه اظهار کرد: شهرک های صنعتی استان در سال گذشته در زمینه تامین برق، آموزش واحدهای صنعتی و اتصال شهرک ها به اینترنت از طریق فیبرنوری نیز رتبه نخست را به خود اختصاص دادند.
وی با اشاره به اینکه انجام مطالعه ۱۵ خوشه صنعتی نیز سال گذشته در دستور کار قرار گرفت، افزود: سه خوشه صنعتی استان شامل خوشه صنعتی نفت و گاز، خوشه صنعتی پوشاک و خوشه صنعتی خرما است.

روزنامه دنیای اقتصاد، شماره ۲۶۹۰ به تاریخ ۲۶/۴/۹۱، صفحه ۲۳ (استان ها)

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×