مد و پوشاک

ایجاد برند ملی ایرانی در حوزه مد و لباس

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

ایجاد برند ملی ایرانی در حوزه مد و لباس
سرپرست کارگروه تخصصی مد و لباس وزارت ارشاد خبر داد

گروه اجتماعی با تصویب نقشه راه در حوزه مد و لباس برای نخستین بار برند ملی ایرانی در حوزه پوشش، ایجاد و ایران پایتخت مد و لباس کشورهای اسلامی می شود.
سرپرست کارگروه تخصصی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار با اعلام این که نقشه راه حوزه مد و لباس در مراحل تصویب و تایید نهایی قرار دارد، گفت: با تصویب این نقشه راه، زنجیره تولید از طراحی گرفته تا توزیع در بازار و رسیدن به دست مصرف کننده، تبدیل به یک چرخه صنعتی نظام مند می شود، بدین ترتیب ما به الگوی اسلامی- ایرانی در حوزه پوشش می رسیم.
عیسی کشاورز با تاکید بر این که این نقشه راه برای نخستین بار در حوزه مد و لباس تهیه شده است، افزود: با اجرای این نقشه راه، علاوه بر این که تولید پوشاک و محصولات کشور ساماندهی شده، برند ملی نیز در حوزه مد و پوشاک ایرانی ایجاد می شود.
وی با اشاره به رویکرد دانش بنیان این نقشه راه به حوزه مد و لباس اظهار داشت: پوشش در این نقشه راه به عنوان یک صنعت فرهنگی دیده شده است، بر این اساس امسال نخستین مرکز رصدخانه فرهنگی با رویکرد پایش حرکت و آینده صنعت مد و لباس در کشور راه اندازی می شود.
کشاورز همچنین از آغاز به کار نخستین پارک فناوری مد و لباس کشور در سال جاری خبر داد و گفت: با تصویب مجلس، امسال برای نخستین بار با هدف ساماندهی حوزه مد و لباس به این کارگروه بودجه ای به میزان ۱۰ میلیارد ریال اختصاص یافت، در حالی که در گذشته کارگروه مد و لباس فاقد هرگونه بودجه ای بود. سرپرست کارگروه تخصصی مد و لباس وزارت ارشاد با اشاره به ورود جدی طراحان در حوزه مد و لباس از امسال، ضمن تایید این که تاکنون هیچ گونه حمایت مالی از طراحان برای تولید انبوه طرح هایشان صورت نگرفته است، تصریح کرد: با راه اندازی بنیاد مد و لباس که اکنون در مراحل نهایی قرار دارد و بزودی آغاز به کار می کند، طراحان کشور در قالب یک حوزه مدیریت شده، ساماندهی می شوند و برای نخستین بار بانک اطلاعات طراحان لباس کشور ایجاد خواهد شد.
وی گفت: براین اساس، کمیته ارزیابی و ارزشیابی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همه طرح های طراحان لباس را مورد بررسی قرار داده و آن دسته از طرح های مورد قبول، مشمول حمایت های مالی دولت شده و به تولید انبوه در بازار می رسند.

روزنامه ایران، شماره ۴۸۱۸ به تاریخ ۲۸/۳/۹۰، صفحه ۴ (اجتماعی)

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×