اخبار فرش ماشینی

ایتالیا ۲۲ میلیون یورو ماشین‌آلات نساجی به ایران صادر کرد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

به نقل از امور فرهنگی و ارتباطات شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، جورجیو کالکولی در سمینار بازرگانی سفارت ایتالیا در اصفهان افزود: این میزان در سال ۲۰۰۷، حدود ۳۴ میلیون یورو بوده است.
وی اظهار داشت: انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات نساجی ایتالیا تعاملات بسیار سازنده‌ای با شرکت‌های ایرانی فعال در این زمینه داشته و اقدامات موثری را برای به روز کردن اطلاعات دست‌اندرکاران این صنعت در ایران انجام داده است.

مسئول انجمن تولید کنندگان ماشین‌آلات نساجی ایتالیا با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از گردش مالی صنعت نساجی ایتالیا از طریق شرکت‌های عضو این انجمن صورت می‌گیرد، افزود: این انجمن شرکت‌های فعال در این زمینه را دور هم جمع کرده تا تعاملات فعالان این بخش با یکدیگر را تقویت سازد.
کالکولی هدف از برگزاری این سمینار را ایجاد ارتباط دوستانه و فعالانه میان شرکت‌های ایرانی و ایتالیایی شرکت کننده و ایجاد پایه‌ای برای همکاری‌های آتی در این مورد دانست و گفت: با توجه به قابلیت‌های فراوان ایران در صنعت نساجی، امیدواریم این صنعت طی سال‌های آینده بیش از پیش در ایران گسترش یابد.
در ادامه نماینده یکی از شرکت‌های ایتالیایی حاضر در جلسه، بر لزوم افزایش فناوری‌های کاربردی صنعت نساجی در ایران تأکید کرد و گفت: ایران باید ترتیبی فراهم کند تا به نیازهای اساسی بازار نساجی خود، واقف شود.
جوانی سوماریوا بیان داشت: توجه بیشتر به فرآیند کنترل کیفی محصولات، بازرسی نهایی، بسته‌بندی و حمل، ایجاد قابلیت ردیابی محصول، نیازسنجی مشتری و اطلاعات مشتری‌یابی از دیگر ملزومات صنعت نساجی در ایران است.
وی ادامه داد: تجارب کشورهای پیشرفته و در حال توسعه در این بخش نشان می‌دهد، محصولات سازگار با محیط زیست، همواره اقتصادی‌تر هستند.

وی بر توجه به کاهش ضایعات محصول و ارتقای اتوماسیون صنعتی در ایران به منظور کاهش اتلاف زمان، افزایش تولید و افزایش بهره‌وری تاکید کرد و بیان داشت: این امر به معنای حذف نیروی انسانی نیست، بلکه راهکاری برای افزایش بهره‌وری نیروی انسانی ماهر در واحد زمان و در نتیجه ارتقای میزان تولید و ارزش کیفی محصولات است.
در این همایش که با همکاری و مشارکت دفتر مرکزی بخش توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا در ایران و انجمن تولید کنندگان ماشین‌آلات نساجی ایتالیا برگزار شد، ۱۰ شرکت ایتالیایی فعال در زمینه نساجی بخش چاپ، تکمیل و رنگرزی به معرفی مجموعه خود و تولیدات و نوآوری‌های اخیر خود پرداختند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×