اخبار نساجی

اوپک تصمیمی برای افزایش تولید نفت ندارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

اوپک تصمیمی برای افزایش تولید نفت ندارد

وزیر نفت الجزایر تاکید کرد افزایش سقف تولید اوپک هنوز در دستور کار این سازمان قرار نگرفته و پیشنهادی در این خصوص مطرح نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز یوسف یوسفی تصریح کرد ممکن است اوپک در آینده مساله افزایش سقف تولید سازمان را بررسی کند ولی در شرایط کنونی هنوز هیچ تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است .

بر اساس این گزارش وزیر نفت الجزایر در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا اوپک قصد افزایش سقف تولید نفت خود را دارد ، افزود در شرایط کنونی هنوز هیچ پیشنهادی در این خصوص مطرح نشده است ولی ممکن است در آینده نزدیک این پیشنهاد در نشست اوپک مطرح شود .

بر این اساس نشست آتی اوپک قرار است روز ۱۴ ژوئن در شهر وین برگزار شود . مهمترین موضوع این نشست بررسی سیاستهای تولید و سهمیه اعضای سازمان خواهد بود . در نشست قبلی اوپک که در دسامبر ۲۰۱۱ برگزار شد سقف رسمی تولید سازمان به ۳۰ میلیون بشکه در روز افزایش داده شد . قیمت جهانی نفت در ماه مارس به بیش از ۱۲۸ دلار رسید که این بالاترین رقم از سال ۲۰۰۸ میلادی به شمار می رود .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

برخی مقامهای اوپک بر این باورند که افزایش قیمت جهانی نفت به ضرر رشد اقتصادی کشورهای توسعه یافته و صنعتی خواهد شد و این مساله در بلند مدت به ضرر تقاضای جهانی انرژی است . الجزایر مانند ایران و ونزوئلا مخالف افزایش تولید اوپک است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×