اخبار نساجی

اولین مالک خصوصی هتل ها در چین

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نویسنده: الهام جوادی

هویی وینگ مائو کارآفرین و میلیاردر چینی و همچنین موسس و رییس شرکت شیمائو پراپرتی (شرکت دارایی شیمائو) است. وی با ثروت ۳/۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۰ در رده دویست و هشتاد و هفتم ثروتمندان جهان در فهرست فوربز قرار گرفت. شرکت او یکی از بزرگ ترین شرکت ها در زمینه توسعه دارایی ها و املاک در چین به شمار می رود.
هویی وینگ مائو (که نام دیگر او ژو رانگ مائو است) در سال ۱۹۵۰ در شیشی در استان فوجیان در چین به دنیا آمد و در همین استان بزرگ شد. او بزرگ ترین فرزند خانواده در میان ۷ خواهر و برادر خود بود. هویی وینگ مائو پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان و طی انقلاب فرهنگی در دهه ۱۹۶۰ برای کار به حومه شهر فرستاده شد. وی در دهه ۱۹۷۰ به هنگ کنگ مهاجرت کرد و در آنجا به عنوان یک کارگر نساجی مشغول به کار شد.
هویی وینگ مائو ادعا می کند که در سال ۱۹۸۸ مبلغ ۲/۱ میلیون یوان چین را در یک کارگاه نساجی در نزدیکی شهر محل زندگی خود سرمایه گذاری کرده، اما قصد داشته که به جای آن یک هتل بسازد، گرچه سرمایه گذاری در هتل های شخصی در آن زمان ممنوع بوده است. با این حال تا زمانی که آن ساختمان به اتمام رسید سیاست های دولت نیز تغییر کرد و به مالکان خصوصی اجازه داده شد که هتل های خود را داشته باشند. هویی وینگ مائو به همین دلیل کاربری ساختمان خود را به هتل داری تغییر داد و تبدیل به اولین مالک خصوصی یک هتل سه ستاره در چین شد. او سپس کار سرمایه گذاری در مجتمع ها و اقامتگاه های مسکونی و توسعه این املاک در استان فوجیان را آغاز کرد.
هویی وینگ مائو در دهه ۱۹۹۰ کسب و کار املاک و مستغلات خود را به سمت پکن و شانگهای برد. او این کار را بلافاصله قبل از اینکه قیمت مسکن در این مناطق به شدت افزایش پیدا کند، انجام داد و به همین دلیل توانست پس از افزایش قیمت ها به سود زیادی دست پیدا کند. وی در دهه اول قرن بیست و یکم کسب و کار خود را با خرید شرکت های ثبت شده و تغییر نام آن ها گسترش داد. به این شکل او مالک دو شرکت اصلی به نام های مجموعه شرکت شیمائو (در بازار سهام شانگهای) و شرکت بین المللی شیمائو (در بازار سهام هنگ کنگ) شد. شرکت بین المللی شیمائو در سال ۲۰۰۷ تبدیل به یک شرکت خصوصی که مالک آن خود هویی وینگ مائو است، شد. شرکت سوم هویی وینگ مائو به نام شرکت دارایی شیمائو نیز در سال ۲۰۰۶ وارد بازار سهام هنگ کنگ شد. هویی وینگ مائو این شرکت را در سال ۲۰۰۱ تاسیس کرد. این شرکت بیش از ۱۵۰۰ کارمند و بیش از ۵۰ پروژه در دست انجام دارد.
هویی وینگ مائو در گروه های تجاری فعال است و همچنین به عنوان نایب رییس فدراسیون ملی صنعت و تجارت چین، نایب رییس انجمن کارآفرینان برون مرزی چینی، رییس اتاق بازرگانی برون مرزی چین در شانگهای و نایب رییس انجمن صنعت مسکن چین فعالیت می کند. او همچنین به عنوان پروفسور افتخاری در دانشگاه تانگ جی در شانگهای و نایب رییس دانشگاه تکنولوژی شیمی پکن انتخاب شده است.
به علاوه هویی وینگ مائو از دانشگاه جنوب استرالیا مدرک MBA دریافت کرده است. هویی وینگ مائو ازدواج کرده و دو فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن هنگ کنگ است. پسر او هویی سای تان ( جیسون) در حال حاضر نایب رییس و مدیر اجرایی شرکت پدر است و گفته می شود که کسب و کار هویی وینگ مائو را به ارث خواهد برد.

روزنامه دنیای اقتصاد، شماره ۲۳۴۱

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×