اخبار فرش ماشینی

اولین جلسه هم اندیشی بررسی زنجیره اقتصادی صنعت فرش ماشینی کاشان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نام فرش و کاشان از دیرباز تاکنون با هم گره خورده و این پیوند در صنعت فرش ماشینی نیز بی تأثیر نبوده است. امروزه با وجود بیش از ۷۰۰ واحد صنعتی و کارگاه بزرگ و کوچک فرش ماشینی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل شاهد اشتغال زایی چندین هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم هستیم که نقش مهم فرش را در حیات اقتصادی منطقه نشان می دهد.

صنعت فرش ماشینی از چند دهه پیش تاکنون بدون یک برنامه راهبردی و هوشمندانه ای، کار خود را آغاز کرده و ادامه می دهد. اما به دلیل شرایط رقابتی در اقتصاد امروز و لزوم توجه به عوامل تأثیرگذار بر توسعه در سطح صنعت و نیز واحدهای صنعتی، لازم است مدیران ذیربط این صنعت در بخش های دولتی، صنعتی و تشکل ها، با خرد جمعی به تصمیم سازی و آینده نگری در این خصوص اقدام نمایند.

در این راستا «اندیشکده توسعه منطقه ای کاشان» طی بررسی مشکلات صنعت فرش ماشینی،‌ با بیش از ۳۰ مصاحبه و رایزنی با مسئولان، مدیران عامل کارخانجات و اساتید دانشگاه،‌ مشکلات صنعت فرش ماشینی را که در سه دسته کلی زیر تقسیم بندی می شود، شناسایی کرده است:

۱- مشکلات قبل از تولید
۲- مشکلات حین تولید
۳- مشکلات پس از تولید

این اندیشکده در ادامه این مطالعات و به منظور بررسی موشکافانه علل و عوامل مشکلات مذکور، درصد است تا یک سلسله جلسات هم اندیشی با حضور ذی نفعان و نخبگان امر برگزار کرده و نتایج آن را به منظور تصمیم گیری بهتر، تدوین و منتشر نماید. ضمن آن که این جلسات پوشش رسانه ای نیز خواهد داشت.
زمان جلسه: چهارشنبه ۱۵/۱۲/۸۶ از ساعت ۱۶ تا ۱۸:۳۰
مکان: فرمانداری کاشان، ‌اتاق جلسات، طبقه اول     

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×