اخبار فرش ماشینی

اولویت‌ واگذاری پروژه‌های بزرگ به شرکت‌های داخلی باشد/ قاچاق ۳۰ میلیارد دلاری کالا در کشور بسیار خطرناک است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

همین چند مدت پیش یکی از مسئولان گلایه ای کرده بود و گفته بود دولت مبارزه با قاچاق کالا را بوسیده و کنار گذاشته است و یا در حوزه نساجی یکی از مسئولان گفته بود ما آدرس و زمان پخش کالاهای قاچاق در حوزه نساجی را به مسئولین مربوطه داده ایم؛ اما هنوز اراده ای جدی برای مقابله با قاچاق وجود ندارد.

سید مصطفی موسوی نژاد، دبیر سیاسی قرارگاه دانشجویی شهید کاوه خراسان جنوبی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در بیرجند، با بیان اینکه دولت باید از ورود قاچاق به کشور جلوگیری کند، گفت: اینکه اکنون حجم قاچاق در کشور به ۳۰میلیارد دلار نزدیک شده است و این رقم یعنی چیزی بیش از نصف واردات ما، این خیلی خطرناک است.

وی افزود: همین چند مدت پیش یکی از مسئولان گلایه ای کرده بود و گفته بود دولت مبارزه با قاچاق کالا را بوسیده و کنار گذاشته است و یا در حوزه نساجی یکی از مسئولان گفته بود ما آدرس و زمان پخش کالاهای قاچاق در حوزه نساجی را به مسئولین مربوطه داده ایم؛ اما هنوز اراده ای جدی برای مقابله با قاچاق وجود ندارد.

دبیر قرارگاه دانشجویی شهید کاوه خراسان جنوبی با بیان اینکه هم اکنون یکی از مواردی که به عنوان نماد تولید داخل مطرح است، همین خودروی بی کیفیت داخلی است، گفت: علت بی کیفیت بودن هم این است که این شرکت‌ها دولتی هستند و مدیرعامل و هیات مدیره آن از دولت حقوق می گیرند؛ بنابراین هیچ تلاشی برای بهبود کیفیت نمی کنند و این یک ضرر است و باید این شرکت ها خصوصی شود تا انگیزه ای برای بهبود کیفیت در نظر داشته باشند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

موسوی نژاد با اشاره به اینکه قراردادن بخشی از بودجه هدفمندی به تولید یکی دیگر از کارهایی است که دولت می تواند برای حمایت از تولید داخلی داشته باشند، گفت: قرار بود با هدفمندی یارانه ها مبلغی به تولید اختصاص یابد؛ اما تا کنون کاری نشده است.

وی اصلاح نظام بانکی را یکی دیگر از راه‌های بهبود تولید داخلی عنوان کرد و افزود: یکی دیگر از مشکلات تولید در داخل ایران نظام بانکی ما است، بسیاری از کارخانه ها علت تعطیلی شان وام هایی که می گیرند و سودهای بالایی که باید پس بدهند، است.

دبیر قرارگاه دانشجویی شهید کاوه خراسان جنوبی با بیان اینکه در اولویت قرار دادن تولید کننده داخلی از اقدامات دیگر حمایتی دولت برای بهبود تولید داخلی است، گفت: نباید در مواقعی که بر سر پروژه ای سرمایه گذار داخلی داریم از سرمایه گذار خارجی استفاده کنیم. موسوی گفت: جلوگیری از واردات غیر ضروری به خصوص در مواردی که کالای داخلی مشابه داریم یکی دیگر از نکات مهم است؛ چراکه صنایع بسیاری در سه سال اخبر در کشور تعطیل شده اند فقط به همین علت، زیرا دولت به عده ای اجازه واردات می دهد تا جیب شان پر پول شود؛ اما به این امر که تولید داخل دارد متضرر می شود توجهی ندارد.

وی با بیان اینکه نقش تولید کننده و مصرف کننده نیز در جای خود بسیار اهمیت دارد، تولید کننده باید رعایت حقوق مصرف کننده را داشته باشد و سوء استفاده نکند، افزود: شنیده شده که برخی از همین خودروهای داخلی را در کشورهای خارجی با قیمتی بسیار پایین تر از ایران می فروشند که این خیانت تولید کننده به مصرف کننده داخلی است، مگر بیگانگان عزیزتر از هموطنان ما هستند؟ حق مصرف کننده داخلی مصرف جنس با کیفیت و قیمت معقول است.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه با خرید کالای داخلی در واقع جوانان و فرزندان خودمان را سر کار برده ایم، گفت: ورود شرکت های خارجی به ایران هم چیز بدی نیست و اتفاقا برای رشد تولید داخلی خوب است؛ اما باید شروطی رعایت شود، باید صنایع بنیادین و اساسی را به شرکت های خارجی گره نزد؛ چراکه آنها نشان داده اند در بزنگاه‌ها ممکن است خیانت کنند و کشور را فلج کنند و شرط دوم هم این است که باید در زمینه ای اگر شرکت های داخلی توان سرمایه گذاری دارند شرکت های داخلی در اولویت قرار بگیرند.

اخبار مرتبط:

خیانت دارایی به صنعت اصفهان/ مالیات‌های سنگین بازار قاچاق را گرم می‌کند

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×