اخبار نساجی

اولاند به دادِ بیکاران شرکت پژو رسید

جهان – رئیس جمهور فرانسه در روز جشن ملی این کشور در مصاحبه ای، تصمیم شرکت اتومبیل سازی پژو برای حذف ۸ هزار فرصت شغلی را محکوم کرد.

رئیس جمهور فرانسه این تصمیم شرکت پژو را غیرقابل پذیرش خواند. اولاند صراحتاً اعلام کرد که دولت اجازۀ چنین کاری را نخواهد داد و دوباره باید بر سر این موضوع مذاکره صورت گیرد. رئیس جمهور سوسیالیست فرانسه اعلام کرد تمام تلاش خود را خواهد کرد تا اخراجی از این شرکت صورت نگیرد. رئیس جمهور با اعلام نرخ ۱۰% بیکاری تأکید کرد که اولین مأموریت وی نجات و حفظ مشاغل بوده است.

اولاند گفت: دولت نمی تواند مانع از بسته شدن کارخانۀ پژو در اولنه باشد،اما می تواند تلاش کند که این واحد همچنان به عنوان یک واحد صنعتی به کار خود ادامه دهد، همانگونه که برای واحد صنعتی رن و تداوم فعالیت آن باید همین صورت دهد. او گفت: دولت می تواند از طریق تعلیق موقتی اشتغال و همچنین اختصاص اعتبار وارد عمل شود.

لازم به یادآوری است که مدیر شرکت پژو، روز پنجشنبه از حذف ۸ هزار فرصت شغلی واحد صنعتی اولنه تا سال ۲۰۱۴ خبر داده بود. به جز واحد اولنه، کارخانۀ رن(سازندۀ پژو ۵۰۸، سیتروئن سی ۵ ) و ۱۴۰۰ فرصت شغلی در این واحد در معرض سازماندهی مجدد قرار دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×