اخبار نساجی

اوضاع و احوال آپارتمان‌های «متراژ کوچک»

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی متراژ کوچک طی چند روز گذشته در اکثر مناطق تهران بیشترین حجم متقاضیان در بازار مسکن را به خود اختصاص داده است،

افکارنیوز:بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی متراژ کوچک طی چند روز گذشته در اکثر مناطق تهران بیشترین حجم متقاضیان در بازار مسکن را به خود اختصاص داده است، اما این مساله باعث رونق حجم معاملات خرید و فروش نشده است، چرا که میزان فایل‌های واحدهای کمتر از ۵۰ متر مربع انگشت شمار است و این دسته از فایل‌ها در اختیار خریدارانی که اول وقت به بازار مراجعه می‌کنند یا مبلغ بیشتری از نرخ پیشنهادی فروش که از سوی مالک تعیین شده پرداخت شود، قرار می‌گیرد.

برخی از بنگاهداران مسکن در محدوده جنوب تهران اظهار می‌کنند‌: اکثر واحدها به دلیل قدرت مالی ساکنان این مناطق، با متراژ‌های کوچک ساخت‌وساز می‌شود تا نیاز اکثر متقاضیان در بازار خرید مسکن برآورده شود، اما گاهی اوقات متقاضیان با کمبود عرضه مواجه می‌شوند.
یکی از فعالان بازار مسکن در ادامه به «دنیای اقتصاد» گفت‌: قبل از سال جدید حجم قابل توجهی از خریداران از بازار واحد مورد نظر خود را خریداری کردند به همین خاطر در حال حاضر تعداد فایل‌های واحدهای کمتر از ۵۰ متر مربع برای فروش به حداقل رسیده است.

وی همچنین تاکید کرد‌: آن دسته از متقاضیانی که اواخر سال گذشته از بازار خرید کردند نسبت به آنهایی که الان قصد خرید دارند، حداقل متری ۵۰ هزار تومان سود کرده اند که این رقم در کل مبلغ فروش سود کلانی خواهد بود.

صادقی خاطرنشان کرد‌: آن دسته از متقاضیانی که به سراغ خرید واحدهای متراژ کوچک (کمتر از ۵۰ متر) می‌آیند یا مستاجرانی هستند که برای اولین بار صاحبخانه شدن را تجربه می‌کنند یا افرادی که برای سود سرمایه خود به این بخش از بازار خرید و فروش پا می‌گذارند.
این بنگاه دار درباره اینکه چند درصد از خریداران واحدهای زیر ۵۰ متر به محض خرید، ساکن می‌شوند یا مستاجر باقی می‌مانند؟ تصریح کرد‌: حدود ۶۰ درصد از خریداران به محض خرید ساکن می‌شوند اما ۴۰ درصد مابقی، مستاجری را به ناچار انتخاب می‌کنند تا مبلغی که کمبود دارند را طی یکسال مستاجری تامین کنند.
وی درباره میزان رشد قیمت طی یکسال گذشته عنوان کرد‌: اوایل سال ۹۰، خریداران با ۵۰ میلیون تومان قدرت خرید واحدی تا ۵۰ متر مربع را داشتند اما اواخر سال پیش بین ۵۵ تا ۶۰ میلیون تومان و در حال حاضر با ۶۲ تا ۶۵ میلیون تومان می‌توانند چنین واحدی را خریداری کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×