اخبار نساجی

انتقاد غرب از تصمیم چین برای کاهش تولید عناصر کمیاب

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

خبرگزاری فارس: آمریکا ، ژاپن و اتحادیه اروپا ، در مورد تصمیم چین برای محدودیت صادرات عناصر کمیاب به سازمان تجارت جهانی شکایت کردند.

خبرگزاری فارس: انتقاد غرب از تصمیم چین برای کاهش تولید عناصر کمیاب

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بی بی سی منابع غربی اعلام کردند  چین ، که تولید کننده ۹۵  در صد عناصر کمیاب است ، محدودیت هایی را در مورد سهیمه صادرات این نوع عناصر ایجاد کرده و کشورهای غربی این اقدام را باعث افزایش قیمت  این مواد دانسته اند .

بر اساس این گزارش چین این انتقادات و اتهامات  را رد کرده و جلوگیری از تخریب محیط زیست به دلیل حفاری بیش از حد معادن را عامل تصمیم به کاهش تولید عناصر کمیاب ارزیابی  کرده است .

عناصر کمیاب در ساخت کالاهای با فناوری پیشرفته در صنایع خودروهای الکترونیکی ، صفحه نمایش رایانه ، تلویزیون و حتی برخی دارو ها کاربرد دارد و به گفته کارشناسان ، بدون این مواد ، ادامه حیات اقتصاد امروز جهان دشوار می شود . آمریکا زمانی تولید کننده عمده این مواد بود اما اکنون به دلیل تولید ارزان آن ها در چین ، به فعالیت در این صنعت ادامه نمی دهد .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×