اخبار فرش ماشینی

انتقاد صنایع چرم از بالا بودن تعرفه واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

رییس انجمن صنایع چرم ایران از بالا بودن عوارض واردات مواد شیمیایی و ماشین‌آلات تولیدکننده چرم انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا علی حسن زاده دلیر با بیان این‌که امروز کارخانه‌داران ما نسبت به کارخانه داران کشورهای همسایه مثل ترکیه و پاکستان هیچ گونه نکته مثبتی ندارند، اظهار کرد: تعرفه‌ای که ما برای واردات مواد شیمیایی جهت تولید چرم می پردازیم در این کشورها وجود ندارد.

وی با بیان این‌که ترکیه خودش یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این مواد شیمیایی است، تصریح کرد: همین موضوع سبب می شود مشکلاتی در هزینه تولید چرم پیدا کنیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رییس انجمن صنایع چرم ایران با انتقاد از پایین بودن کیفیت ماشین آلات داخلی گفت: سازندگان ماشین‌آلات داخلی ما نیز در آن حد و اندازه نیستند که بتوانند ماشین‌آلات با کیفیت بالا بسازند.

حسن‌زاده دلیر خاطرنشان کرد: از سوی دیگر کارخانه‌داران سرمایه آنچنانی ندارند که برای خط تولیدشان، ماشین‌آلات ۱۰۰ هزار یورویی جدید وارد کنند.

وی همچنین با اشاره به بالا بودن تعرفه واردات ماشین‌آلات تولید چرم تصریح کرد: کارخانه‌داران اگر بخواهند ماشین‌آلات دسته دوم که چند سال از عمر آن ها گذشته و قیمت‌شان پایین تر آمده هم وارد کنند باید مبلغ گزافی بابت هزینه گمرکی آن بپردازند؛ بنابراین این مشکلات باعث شده در تولید چرم با معضلاتی روبرو شویم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×