اخبار فرش ماشینیاسلاید شو

انتقاد بی پایه و اساس ممنوع!

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

گفتگو با آقای مهندس سید محمد مقدسی (رئیس هیئت مدیره جامعه متخصصین نساجی ایران)

اجازه نمی دهیم هرکسی بدون آگاهی و دانش جامعه را نقد کند

◄ به استحضار کلیه خوانندگان مجله نساجی کهن می رساند در شماره قبلی (شماره ۴۸) مجله کهن مطلبی با عنوان “انتخابات جامعه متخصصین نساجی ایران؛ انتخابات فرمایشی برای تامین اهداف شخصی” به چاپ رسید که متاسفانه پس از بررسی های انجام شده مشخص شد این مقاله علیرغم مطرح کردن تعدادی از مشکلات و نقاط ضعف جامعه متخصصین، حاوی برخی انتقادات و اتهامات بی پایه و اساس به جامعه و نحوه برگزاری و نتایج انتخابات جامعه متخصصین نساجی ایران نیز می باشد که باعث رنجش اعضای آن شده است. لذا در این شماره تصمیم گرفتیم ضمن پوزش از اعضای جامعه متخصصین نساجی ایران بابت مطرح شدن برخی ادعاهای خلاف واقع در مقاله ذکر شده، با مدیر هیات رییسه جامعه، آقای مهندس مقدسی نیز گفتگویی انجام داده و موارد مبهم را برای شما و خوانندگان مجله شفاف سازی نماییم.
مجله کهن به عنوان تنها مجله صنعت نساجی ایران که به طور کاملا مستقل فعالیت می کند و در طول بیش از یک دهه فعالیت خود هیچگاه به انجمن، اتحادیه، تشکل و نهاد دیگری در نساجی وابستگی مادی و معنوی نداشته است، همواره سعی کرده فضای خود سانسوری در درون صنعت نساجی را شکسته و راه حل ها را اول در دل صنعت نساجی بیابد، نه بیرون از آن و انتقاداتی را بدون در نظر گرفتن ملاحظات انجمن ها، اتحادیه ها، جامعه و … مطرح کند که در سایر رسانه های نساجی هیچگاه مطرح نشده اند و نخواهند شد.
امیدواریم بتوانیم با کمک شما خوانندگان عزیز به این راه پرفراز و نشیب ادامه دهیم چرا که اعتقاد داریم با گرفتن انگشت اتهام به سمت مشکلات بیرونی نظیر دولت، اقتصاد، رکود بازار و … ۴ انگشت به سمت خود ما برخواهد گشت.

◄ جناب آقای مقدسی لطفاً در ابتدا در مورد ساختار جامعه متخصصین و تفاوت های آن با انجمن نساجی و اتحادیه های نساجی توضیحاتی را بفرمایید؟
جامعه متخصصین اساساً با قشر متخصص و دانش آموختگان نساجی کشور (در هر گرایشی و با مدرک لیسانس به بالا) درگیر است و با اشخاص حقیقی سرو کار دارد اما انجمن، اتحادیه و … از شرکت های حقوقی تشکیل شده اند. به عبارت ساده تر برای جامعه شخص متخصص و برای انجمن نساجی شرکت ها اهمیت دارند.
مثلا اگر فردی امروز در شرکت الف و فردا در شرکت ب مشغول فعالیت باشد برای جامعه تفاوتی نمی کند و او را به چشم یک متخصص مستقل نگاه می کند برعکس در انجمن نساجی فقط شرکت مطرح است و تفاوتی نمی کند امروز یا فردا چه فرد یا افرادی در شرکت فعالیت دارند، و این مهمترین تفاوت جامعه متخصصین است.

اما جامعه برای رفع چه نیازی شکل گرفته؟ اصولاً در هر صنف یک فضای تخصصی که بتواند برنامه ریزی موثر و خوبی داشته باشد و مشکلات را به صورت علمی درک کند و برای آن راه حل های تخصصی ارائه دهد لازم است. از طرفی این افراد متخصص نیاز به محلی دارند تا بتواند از آنها حمایت کرده و آنها را معرفی و پشتیبانی کند و امنیت شغلی آنها را تضمین کند. به همین جهت خود این فارغ التحصیلان و متخصصین اقدام به ایجاد یک مجمع صنفی برای اهداف ذکر شده کردند تا این خلاء را پرکنند و در فاز دوم در سال ۱۳۸۱ جامعه فعالیت مجدد خود را آغاز کرد. حتی سالهاست جامعه پیگیر بحث نظام مهندسی نساجی برای هویت بخشیدن به مهندسین نساجی بوده است. حال اینکه در طی مدت فعالیت، جامعه تا چه میزان توانسته در این امر موفق باشد بحث دیگری است که باید در مورد آن هم صحبت کرد.

◄ گاها احساس می شود فعالان نساجی ایران به دلیل عدم اگاهی از بندهای اساسنامه و قوانین جاری آن، دقیقا نمی دانند جامعه متخصصین برای چه به وجود آمده و ماهیت وجودی آن چیست؟ لطفاً به طور ساده توضیح دهید فعالان نساجی باید چه انتظاراتی از جامعه داشته باشند و وجود جامعه چه منفعتی برای آن ها و کل صنعت دارد؟
ببینید آن چیزی که در ذهن بسیاری از دوستان ایجاد سوال و بعضاً برداشت اشتباه می کند عدم آگاهی به تعریف جامعه متخصصین است. جامعه متخصصین یک تشکل صنفی است. برخی انتظار دارند تشکل کار اجرایی داشته باشد در حالی که اصولاً جامعه امکانات و بازوها و ابزارهای اجرایی ندارد. تشکل تنها می تواند خواسته های صنفی را بیان کند و انعکاس بدهد و در کنار آن برای اعضاء طبق تعاریف اساسنامه بسته به اینکه مجوز فعالیت را از چه نهادی گرفته فعالیت های حمایتی انجام دهد. جامعه حتی امکان ورود به فعالیت های اقتصادی و تجاری را هم ندارد و تنها منبع درآمد ما حق عضویت ها و کمک هاست.

از سال ۱۳۶۰ وزارت کشور تعریف کامل و جامعی از کلیه تشکل های صنفی، سیاسی، حزبی و … ارائه کرده است که به دلیل اینکه وزارت کشور جامع ترین تعریف برای فعالیت های صنفی را دارد جامعه متخصصین مجوز خود را از وزارت کشور اخذ نموده است. در صنعت نساجی با طیف وسیعی از اشخاص نظیر متخصص، اساتید، دانشجو، مهندس، تکنیسین، کارفرمایی که حتی مهندس نساج نباشد، قشر کارگر و … مواجه هستیم که می توانند همه جزئی از خانواده نساجی باشد هرچند که عضو جامعه نیز نباشند اما می توانند از منافع آن منتفع شوند. بر طبق تعریف وزارت کشور فردی به عنوان متخصص در صنعت شناخته می شود که در آن رشته دارای مدرک دانشگاهی لیسانس به بالا باشد. تعریف اساسنامه همین است و ما نمی توانیم آنرا تغییر بدهیم اما این مشکل را با تعریف اعضای غیر پیوسته یا غیر رسمی تا حدی برطرف کردیم و به این شکل تمامی طیف های نساجی می توانند به جمع ما بپیوندند.

اگر جامعه این مجوز را مثلاً از وزارت علوم دریافت می کرد تنها قشر محدودی درگیر می شدند.
این مسایل را ما در جامعه متخصصین از سال ۸۱ به این طرف از طرق مختلف اطلاع رسانی کرده ایم و به کرات در مجلات نساجی انعکاس داده شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

متاسفانه همانطور که عرض کردم بسیاری از این مشکلات از عدم توجه به تعریف تشکل نشأت می گیرد بسیاری از متخصصین این تفکر را دارند که جامعه برای ما چه منافعی دارد در حالی که قضیه کاملاً برعکس است. ما خودمان دور هم جمع می‌شویم تا برای خودمان کاری انجام دهیم نهادی ایجاد کنیم و به آن نهاد هویت ببخشیم نه اینکه منتظر باشیم تا جامعه برای ما کاری انجام دهد.

زمانی که شما شرکتی را به وجود بیاورید تلاش و کوشش، تفکر اقتصادی و … شما و شرکای شماست که شرکت خلق شده را بزرگ تر، پویاتر و نهایتاً تبدیل به برند می کند. آن وقت شما از برند ایجاد شده خود منتفع می شوید. بهره و سود و منافع لازم را از آنچه ایجاد کرده اید و برای آن از هر گونه تلاش و صرف هزینه کوتاهی نکرده اید خواهید برد. یک تشکل و جامعه هم خارج از این قاعده نیست. لذا تنها تلاش اعضای یک تشکل است که پویایی و قدرت نفوذ آن را تضمین می کند.

تفکر جامعه برای ما چه کرده غلط است، و این تفکر معامله گونه نه به درد حرکت های خودجوش و یک تشکل می خورد و نه راه به جایی خواهد برد. باید تفکر آینده نگر همانند مثالی که در بالا قید شد وجود داشته باشد هر چند شاید به ظاهر تفاوت ساختاری مهمی دارند اما راه موفقیت در آن است. انتخاب و تعریف جامعه نیز در همین راستا انجام شده است. با هم بودن آغاز است، با هم کار کردن پیشرفت و با هم ماندن موفقیت.

توصیه من به دوستانی که اینگونه فکر می کنند این است که ابتدا دیدگاه خود را تغیر دهند و سپس با همگام شدن تفکر جاری برای تشکل ها وارد عرصه فعالیت شوند. متاسفانه ما قضیه را برعکس درک کرده ایم.
در کشور انگلستان یکی از افتخارات بزرگ فارغ التحصیلان و متخصصین نساجی این است که در تشکل صنفی نساجی خود عضو باشند. داشتن کارت عضویت برای یک متخصص مایه مباهات است و بسیاری از متخصصین به صورت داوطلبانه برای تشکل صنفی نساجی خود فعالیت می کند. البته اعضای هیات مدیره مختلف جامعه نیز به صورت داوطلبانه ارائه دهنده خدمات برای جامعه بوده اند.

تشکل صنفی با حضور همه ما قدرتمند می شود و وقتی با هم کار می کنیم و با هم می مانیم قطعاً صدای ما بلند تر خواهد شد و به جای یک دست صدها و هزاران دست خواهیم داشت و می توانیم کارهای بزرگ تر انجام داده و خودمان از خودمان بیشتر و بهتر حمایت و پشتیبانی کنیم. جامعه متخصصین نساجی نماد عینی از عبارت معروف “از ماست که بر ماست” می باشد.
از جامعه ای که بازوهای اجرایی و حتی کار مالی و اقتصادی نیز برای آن در نظر نگرفته شده چه انتظاری می توانیم داشته باشیم جز اینکه خودمان پررنگ تر در صحنه باشیم و قدم برداریم و بدانیم هر قدمی که بر می داریم وقتی نام جامعه بزرگ می شود همراه خود برای همه ما منافعی هم به دنبال خواهد داشت و قدرت چانه زنی صنف را بالا می برد.

◄ در شماره قبلی مجله انتقاداتی به جامعه مطرح شد که جامعه هم نسبت به آن واکنش نشان داد. تا چه حد این انتقادات به جامعه و نحوه انتخابات آن، وارد است؟
متاسفانه مقاله چاپ شده در کمال ناآگاهی نوشته شده بود و جالب تر اینکه نویسنده خودش کاندیدای انتخابات اخیر هیات مدیره بوده است. سوال اینجاست که چطور یک نامزد انتخابات هنوز از قوانین جامعه و عضویت در آن با خبر نیست؟ چطور شخصی حتی بدون آگاهی از ساختار و قوانین جامعه می خواهد سکان هدایت جمع بزرگی از متخصصین نساجی کشور و برنامه ریزی برای آنها را در دست بگیرد؟

این مسئله و عدم آگاهی، کلا صلاحیت فرد برای شرکت در انتخابات را زیر سوال می برد اگر ما پس از ۶ دوره انتخابات جامعه متخصصین نساجی و نیز برگزاری مجمع های سالانه انتخاب سالانه بازرسی و غیره هنوز هم اطلاعات کامل در این رابطه نداریم نباید کاندید شویم و اگر هم صحبت های ذکر شده با آگاهی نویسنده همراه بوده باز هم نشانه غرض ورزی و تسویه حساب های شخصی است و تازه وقتی این انتقادات مطرح می شود که این شخص در انتخابات رای نیاورده است.
من به دوستان توصیه می کنم هنگامی که عضو جامعه متخصصین نساجی می شوند قبل از اقدام برای نامزدی انتخابات، نسبت به قوانین و کارکردهای جامعه مطالعات دقیق تر و جامعی داشته باشند.
انتخابات جامعه متخصصین نساجی دقیقاً بر طبق اساسنامه مورد تایید وزارت کشور صورت گرفته و با حضور نماینده وزارت کشور برگزاری انتخابات در صحت و سلامت کامل برگزار شده است. متاسفانه این مقاله در مجله شما نباید منتشر می شد که موجب ناراحتی بسیاری از اعضای جامعه گردید.

همانطور که گفته شد از آنجایی که اساسنامه ما بر طبق مدل تعریف شده اساسنامه صنفی تخصصی وزارت کشور می باشد تمام فعالیت های ما از جمله نحوه برگزاری انتخابات نیز بر طبق اصول تعریف شده خواهد بود.
در انتخابات جامعه ما ابتدا باید با چاپ اطلاعیه در روزنامه رسمی جامعه که مجمع عمومی آنرا تائید کرده است انتخابات را به طور رسمی به وزارت کشور اعلام کنیم. نماینده وزارت کشور باید در انتخابات حضور داشته باشد که همیشه هم حضور داشته است تا روند و صحت انتخابات را بررسی و تایید کند. ما از حداقل یک ماه قبل از تاریخ انتخابات فراخوانی برای ثبت نام کاندیداها اعلام می کنیم و نام کاندیدا ها و مدارک مورد نیاز هر فرد برای وزارت کشور ارسال می شود و در نهایت لیست نهایی کاندیداها اعلام و تهیه می شود. طبق قوانین وزارت کشور در جلسه انتخابات نیز هنوز فرصت برای کاندید شدن وجود دارد و توسط خود نماینده وزارت کشور در جلسه از افرادی که هنوز کاندید نشدند و مایل به شرکت در انتخابات هستند دعوت می شود یعنی تا آخرین لحظه امکان حضور در انتخابات به عنوان نامزد اتخابات در صورتی که عضو جامعه باشد وجود دارد.

در مورد تمام رای دهندگان نیز قوانینی وجود دارد و تا زمانی که عضوی فعال نباشد و حق عضویت را پرداخت نکرده باشد و مدارک هویتی و تحصیلی وی کامل نباشد حق رای دادن را ندارند.
هر چند ممکن است این نحوه برگزاری روند انتخابات ایرادات و نواقصی هم داشته باشد اما از آنجایی که قوانین وزارت کشور است باید به آن تن بدهیم.

ما اذعان داریم که در جامعه متخصصین نساجی ضعف هایی وجود دارد و اصولاً چه کسی است که ادعا کند کار بدون اشتباه انجام می دهد ما از انتقاد و نقد تا جایی که دلسوزانه و منطقی و مستدل باشد استقبال می‌کنیم ولی انتظار نداریم و اجازه نمی دهیم هر کسی بدون اطلاعات و مطالعه و بدون آگاهی از قوانین به خود اجازه اظهار نظر و نقد بدهد.

◄ چه برنامه هایی برای ارتباط بیشتر اهالی نساجی با جامعه دارید؟ آیا به نظرشما اطلاع رسانی بیشتر در مورد جامعه و آشنایی نساجان با اساسنامه و کارکردهای جامعه می تواند در منطقی کردن انتظارات از این نهاد موثر باشد؟
با توجه به عمر ۱۶ ساله جامعه در هیئت مدیره جدید و پس از بررسی های فراوان به این نتیجه رسیدیم که این دوره زمان بسیار مناسبی برای ورود به فضای برندینگ جامعه متخصصین نساجی می باشد، و در دوره جدید قصد داریم بیشتر بر روی برند شدن نام جامعه فعالیت کنیم و در این راستا به یک فضای تبلیغاتی نیاز داریم که امیدواریم توسط مطبوعات نساجی کشور در اختیار ما قرار گیرد. علاوه بر رسانه های تخصصی با مجموعه های مطبوعاتی و روزنامه های صنعتی مانند روزنامه صمت، دنیای سرمایه گذاری و چند رسانه دیگر نیز تفاهم نامه هایی امضا کرده ایم تا بتوانیم اخبار و مطالب جامعه را فراتر از محدوده صنعت نساجی ببریم. با وجود اینکه شاید حتی در خود صنعت نساجی نیز خیلی‌ها جامعه را نشناسند اما دلیل بر آن نیست که ما پا را فراتر نگذاریم و جامعه را به طور عمومی معرفی نکنیم همچنین در فضای آموزشی هم‌ تفاهم نامه‌ای با سازمان مدیریت صنعتی امضا کردیم که قطعاً اخبار آن از طریق مجله کهن منتشر خواهد شد.

این تفاهم نامه بسیار جامع و خوب است و درصدد هستیم دوره های خاص تخصصی مدیریت صنعتی را در صنایع نساجی برگزار کنیم. در حال حاضر اخبار جامعه را به صورت فعال در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنیم و وبسایت جامعه نیز به روز رسانی شده است. در هیئت مدیره جدید قصد داریم در جلسات و نشست ها به طور منظم مهمانانی را دعوت کرده و اعضای جامعه را بیشتر با کار و فعالیت در جامعه درگیر کنیم ما به تنهایی نمی‌توانیم کاری کنیم و همه باید باهم باشیم و جامعه را به پیش ببریم.
در حال حاضر بانک اطلاعاتی جامعه، شامل افرادی که فرم های اطلاعات ما را پر کرده اند حدود ۳هزار نفر می باشد که از این تعداد همگی عضو اصلی جامعه نمی باشند. حق عضویت سالانه ما برای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان است که متاسفانه توسط برخی از اعضاء پرداخت نمی شود.

اگر همه اعضا حق عضویت خود را پرداخت کنند قطعاً میتوان بهتر و با قدرت بیشتری برنامه های جامعه را پیش برد.
متاسفانه تا به امروز تمام اعضای هیات مدیره های منتخب در همه ادوار علاوه بر صرف وقت، انرژی و زمان گرانبهای خود بسیاری از هزینه‌های جامعه را نیز به صورت شخصی پرداخت کرده اند و اسناد و مدارک آن نیز در جامعه موجود و قابل مشاهده می باشد. باید به خودمان بیاییم و برای هویت بخشیدن به صنعتی که در آن مشغول به کار هستیم همصدا شویم.

◄برخی از منتقدین اعتقاد دارند در انتخابات جامعه متخصصین نساجی لابی‌گری صورت گرفته تا چه حد با این موضوع موافق هستید؟
لابی گری مسئله ای است که بسته به تعریف هر کس می‌تواند خوب یا بد تلقی شود. در انتخابات جامعه متخصصین نساجی اگر کسی به عنوان یک عضو یا نامزد انتخابات بخواهد فرد یا افرادی که طرز فکر و منش آنها به وی نزدیکتر است رای بیاورند و یا این افراد با هم هماهنگی انجام دهند اصلا کار خلاف قانون و یا مذمومی نیست و در هر انتخاباتی در همه جای دنیا و در همه سطوح مرسوم است مگر در انتخابات ریاست جمهوری که بالاترین سطح انتخابات کشور است گروه‌ها، احزاب سیاسی و تشکل ها لیست های مجزا منتشر نمی کنند و مگر هر گروهی یا فردی برای انتخاب شدن تلاش نمی کنند؟

همین فضا در انتخابات تشکل ها هم وجود دارد اما لابی‌گری سالم با تخلف انتخاباتی و مهندسی انتخابات و مخدوش کردن آرا تفاوت بسیار دارد. اینکه تعدادی از افراد هم فکر لیست بدهند و روی آن تبلیغ کنند به هیچ وجه خلاف قانون نیست قطعاً تخلف انتخاباتی و مهندسی انتخابات در هیچ دوره ای از انتخابات جامعه متخصصین نساجی با توجه به حضور حداقل یک یا دو نماینده وزارت کشور رخ نداده است و ادعایی کاملاً کذب و بی پایه است.

◄ نقد دیگری که به انتخابات اخیر وارد شد زمان بسیار کوتاهی بود که به هر کاندید برای بیان برنامه ها و معرفی خود داده شده است آیا این نقد به انتخابات وارد است؟
به نظر من چنین ادعایی صحیح نیست. هر فردی در زمان ثبت‌نام علاوه بر مدارک مربوطه یک رزومه کامل و جامع عکس دار از خود را نیز به جامعه تسلیم می‌کند در دوره‌های قبلی این رزومه ها به صورت یک دفترچه چاپ می شد که در این دوره به صورت یک فایل پاورپوینت تهیه شده و در اختیار دوستان قرار گرفت تا بتوانند به طور کامل با کاندیداها، سوابق و توانایی های آنها آشنا شوند و انتخاب اصلح انجام دهند. زمانی که در اختیار هر نفر قرار می‌گیرد در فضای اداره جلسه انتخابات، به نظر نماینده وزارت کشور برمی‌گردد. ما در انتخابات ۲۷ یا ۲۸ کاندید داشتیم اگر به هر نفر تنها ۵ دقیقه وقت داده می شد ادامه جلسه ممکن نبود. در خود انتخابات انجمن صنایع نساجی ایران نیز نامزدها نهایتاً یک دقیقه وقت برای معرفی خود داشتند چرا که اختصاص وقت طولانی به هر نامزد، عملیاتی نمی باشد. در واقع استدلال نهادهایی مانند وزارت کشور، وزارت علوم، وزارت کار و غیره این است که چون جامعه صنفی است همه اعضاء کم و بیش یکدیگر را می شناسند و بهتر است کسانی انتخاب شوند و به هیئت مدیره راه یابند که در صنعت شناخته شده تر و صاحب نفوذ هستند.

◄شما هم به خلاء هایی که در اساسنامه وجود دارد اشاره کردید. آیا این خلأهای قانونی توسط جامعه قابل اصلاح است؟
هانطور که عرض کردم ما با توجه به نیازهای خود تغییراتی را از وزارت کشور درخواست می‌کنیم مثلاً اینکه تمام زیر شاخه های صنعت نساجی که در تعریف وزارت علوم هم ذکر نشده اند بتوانند عضو جامعه شوند مانند رشته طراحی لباس و پارچه، و یا اینکه تکنسین ها و دانشجویان بتوانند به عنوان عضو غیر پیوسته حضور داشته باشد. اصلاحیه دیگری که در اساسنامه صورت گرفته این است که اگر کسی دو دوره در هیئت مدیره حضور دارد دیگر نتواند برای بار سوم کاندید شود که بسیار قانون خوبی است. در حالی که در انجمن صنایع نساجی افرادی را داریم که سال های سال عضو هیئت مدیره هستند. این فضا در جامعه برای تزریق افکار جدید و به روز شکسته شده اگر جامعه نیز به وضعیت انجمن نساجی دچار می شد افراد مشخصی سالها در هیئت مدیره حضور داشتند. جامعه متخصصین نساجی در مقایسه با انجمن نساجی و اتحادیه صنایع پوشاک و غیره از این حیث بسیار پویا تر و قدرتمند تر است. مسایلی از این دست را با رایزنی و جلسات متعدد برطرف کرده‌ایم اما فرمت اصلی اساسنامه را نمی توانید تغییر دهید مثلاً وزارت کشور اصلا نمی پذیرد که جامعه کار اقتصادی انجام دهد، این را به هیچ وجه نمی‌توان تغییر داد.

◄ واقعاً کسانی هستند که عضو جامعه می‌شود و در ۹۰ درصد جلسات حضور پیدا نمی کنند؟
۹۰ درصد اغراق است اما ممکن است حضور در جلسات کمرنگ باشد. باید انتقادات درست را پذیرفت ما همواره در زمان انتخاب هیئت مدیره اعلام می‌کنیم افرادی برای عضویت در هیئت مدیره کاندید شوند که وقت و انرژی لازم را دارند متاسفانه بودند افرادی که در طی ادوار گذشته کاندید شدند و رای آوردند و آن طور که باید و شاید در جلسات شرکت نکرده اند. البته پر واضح است که کسانی که به این شکل رفتار می‌کنند توسط سیستم حذف می شوند. چندین دوره این قانون را اجرا می کنیم که اگر فردی در هیئت مدیره در سه جلسه متوالی بدون عذر موجه شرکت نکند عملاً حذف خواهد شد و حتی در چند مورد خود افراد به دلیل عدم حضور کافی شخصا استعفا داده اند. خوشبختانه تا به حال در هیئت مدیره جدید که جلسات را به صورت هفتگی و منظم برگزار می کنیم چنین موردی وجود نداشته است.

در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای کلیه فعالان صنعت نساجی ایران از این عزیزان درخواست داریم جهت هرچه قوی تر شدن جامعه متخصصین نساجی به ما بپیوندند و در واقع برای هویت آینده خود و صنعت نساجی گام بردارند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×