اخبار فرش ماشینی

انتقاد از تاخیر در پرداخت مطالبات صنعت‎ ‎نساجی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع نساجی و پوشاک‎ ‎ایران از تاخیر در پرداخت مطالبات صادرکنندگان نساجی و پوشاک از سوی وزارت صنایع‎ ‎انتقاد کرد‎.

‎مهدی یکتا با هشدار نسبت به اینکه اشتغال در صنعت پوشاک تاوان‎ ‎دیرکرد در پرداخت مطالبات تولیدکنندگان و صادرکنندگان در این صنعت را پرداخته است،‎ ‎گفت: در چند ماه اخیر تعداد قابل توجهی از تولید‌کنندگان پوشاک مجبور به تعدیل نیرو‎ ‎شده‌اند‎.

‎وی با انتقاد از تاخیر در پرداخت مطالبات تولید‌کنندگان و صادرکنندگان‎ ‎صنعت نساجی افزود: براساس دستورالعمل های صادره سال های ۷۵ و ۷۶ وزارت صنایع و‎ ‎معادن ، به دلیل عدم پرداخت ۵۰ درصد ارز وارداتی به سیستم بانکی کشور توسط دولت،‎ ‎این وزارتخانه تعهد کرد که ۵۰ درصد الباقی را از محل بودجه خود به صادرکنندگان‎ ‎پرداخت کند که متاسفانه بجز عده ای قلیل که در زمان دولت قبلی موفق به دریافت‎ ‎مطالبات به حق خود شدند بقیه همچنان بدنبال مطالبات خود هستند‎.
‎وی با بیان‎ ‎اینکه چند واحد خوشنام از ابتدای امسال اعلام تعطیلی کرده‌اند، افزود: بسته حمایت‎ ‎از تولید وقتی کارساز خواهد بود که صنعتگری باشد و صنعتگر وقتی است که حمایت کننده‎ ‎ای وجود داشته باشد و از این صنعت مظلوم دفاع کند‎.‎

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×