اخبار نساجی

انتقاد از بخش اقتصادی سفارتخانه‌ها/ جذب ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی

انتقاد از بخش اقتصادی سفارتخانه‌ها/ جذب 2 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی

رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران از نحوه فعالیت بخش‌های اقتصادی سفارتخانه‌ها در روند جذب سرمایه‌های خارجی انتقاد کرد و گفت: در ۹ ماهه ابتدای امسال ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده است.

بهروز علیشیری در گفتگو با مهر از تصویب ۶ میلیارد دلار پروژه در ۹ ماهه ابتدای امسال برای جذب سرمایه گذاری خارجی خبرداد و گفت: از این میزان ۲ میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب شده است، به عبارتی میزان ورودی سرمایه گذاری خارجی به کشور ۲ میلیارد دلار بوده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی پیش بینی و هدف گذاری کشور تا پایان سال برای جذب سرمایه گذاری خارجی را ۴ میلیارد دلار اعلام کرد.

وی در مورد فعال بودن بخش اقتصادی سفارتخانه های کشورمان و روند جذب سرمایه گذاری خارجی توسط آنها عنوان کرد: سفارتخانه ها در اختیار سازمان سرمایه گذاری نیست و بخش های اقتصادی سفارتخانه ها زیر نظر وزارت امور خارجه است.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی با انتقاد از اینکه بخشهای اقتصادی سفارتخانه ها یکدست نیست، تصریح کرد: برخی از بخشهای اقتصادی سفارتخانه ها فعال است و برخی از بخشها فعال نیستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

علیشیری با اشاره به ارتباط سازمان سرمایه گذاری با وزارت امور خارجه برای رایزنی و هماهنگی جهت فعال شدن بخش اقتصادی سفارتخانه ها عنوان کرد: برای تاثیرگذاری بیشتر نمایندگان اقتصادی در سفارتخانه ها باید کارشناسان و رایزنان  اقتصادی سفارتخانه ها قوی تر و مسلط تر به مباحث اقتصادی باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید برای این منظور تدابیر اندیشیده شود، خاطرنشان کرد: بر این اساس در سطح دولت در حال گفتگو در این زمینه هستیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×