اخبار نساجی

تابستان امسال جیره‌بندی آب نخواهیم داشت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تابستان امسال جیره‌بندی آب نخواهیم داشت

روزهای داغ تابستانی که از راه می‌رسد دغدغه تکرای سال‌های اخیر باز هم سر بر می‌آورد؛ خشکسالی که چندسال اخیر گریبان کشور را گرفته شرایطی را پدید آورده که تامین آب در تابستان به ماموریتی دشوار تبدیل شود.

سال گذشته با همه دشواری‌هایی که بخش آب کشور برای مدیریت منابع محدود آبی داشت، مسائلی مانند جیره‌بندی آب یا سهمیه‌بندی منابع آبی در کشور پدید نیامد؛ امسال هم باوجود دشواری‌هایی که از هم‌اکنون سر برآورده، مسئولان می‌گویند از جیره‌بندی یا سهمیه‌بندی آب خبری نیست.

وزیر نیرو همچنین درباره آخرین وضعیت تامین آب و برق در تابستان سال جاری می‌گوید: وزارت نیرو همواره در تابستان‌ها آماده باش است و اگر مردم در روزهای اوج مصرف بیشتر رعایت کنند، از بابت تامین آب و برق نگران نیستیم.

وی با بیان آنکه در تامین آب در یکی دو منطقه کشور مشکلاتی داریم، اضافه می‌کند که به طور مثال در سد زاینده رود منابع آبی کم است که باید وضعیت در اینجا به خوبی و دقت مدیریت شود که خوشبختانه هم استاندار و هم آب منطقه‌ای اصفهان به خوبی موضوع را مدیریت می‌کنند و با این شرایط نگرانی از بابت سهمیه‌بندی آب نخواهیم داشت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اظهارات وزیر نیرو درحالی مطرح می‌شود که با توجه به وقوع پدیده خشکسالی در استان اصفهان، این استان در بی‌سابقه‌ترین بحران آبی در ۴۱ سال اخیر قرار گرفته است.

هاشم امینی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در این زمینه گفته است: با توجه به تغییر اقلیم در چند سال اخیر و وقوع پدیده خشکسالی در استان اصفهان میزان ذخایر برف که یکی از منابع پایدار در سرشاخه‌های زاینده رود است به حداقل میزان در ۴۱ سال گذشته رسیده است به طوری که در حال حاضر ذخیره برف در استان وجود ندارد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر حجم سد زاینده رود نسبت به میانگین بلند مدت حدود ۷۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد، عنوان کرد: به رغم این‌که استان اصفهان در این چند سال اخیر با محدودیت شدید منابع آبی مواجه شده بود ولی با این وجود با تلاش‌های انجام شده مدیریت استان و بالاخص توسط آبفای استان، مردم استان اصفهان در طول این‌ سال‌ها با هیچ گونه قطعی آب شرب مواجه نبودند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×