اخبار فرش ماشینی

رئیس هیات مدیره صنایع نساجی: عرضه محصولات پتروشیمی با ارز آزاد در بورس عجولانه است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

در حال حاضر پلی استر با ارز مبادله ای از خارج از کشور وارد می شود ودر داخل با ارز آزاد عرضه می شود بنابراین ظاهرا معاون وزیر صنعت به این مسئله فکر نکرده است.
رئیس هیات مدیره صنایع نساجی تصمیم به عرضه محصولات پتروشیمی با ارز آزاد در بورس را غیر کارشناسی و عجولانه خواند و گفت: منتظر بیکاری ۱۰ هزار کارگر نساجی باشیم.

محمد مروج حسینی، رئیس هیات مدیره صنایع نساجی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص تصمیم جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص مبادلات محصولات پتروشیمی گفت: این تصمیم مطالعه نشده و بدون عاقبت نگری بوده و فقط بخاطر اینکه بورس را از بحران نجات دهند این اقدام صورت گرفته است.

وی با اعلام اینکه صنایع پایین دستی و بالاخص نساجی ها شکایت خود را به دیوان عدالت خواهند برد، افزود: ارز در بودجه با نرخ ۲۶۵۰ تومان تعیین شده بنابراین ارز آزاد نداریم.

حسینی این تصمیم را عجولانه، بدون مطالعه و اظهار لطف وزارت صنعت به پتروشیمی ها خواند و گفت: ما بشدت با آن مخالفیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی ادامه داد: این تصمیم قرار است که از دوشنبه اجرایی شود اما از روز گذشته که اخبار آن منعکس شد اثرات خود را در بازار گذاشت و قیمت ها غیر قابل تحمل شد.

رئیس هیات مدیره صنایع نساجی گفت: با این تصمیم قیمت محصولات ما نیز بالا می رود و با توجه به اینکه قدرت خرید مردم کم شده بازار با رکود مواجه شده و در نتیجه ۱۰ هزار کارگر نساجی در معرض بیکاری قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پلی استر با ارز مبادله ای از خارج از کشور وارد می شود ودر داخل با ارز آزاد عرضه می شود بنابراین ظاهرا معاون وزیر صنعت به این مسئله فکر نکرده است.

حسینی با طرح این پرسش ها که با این اقدام بورس از کجا باید ارز خود را تهیه کند؟ آیا باید ارز از صرافی تهیه شود؟ تصریح کرد: ارز آزاد بی معنی است چرا که این ارز مربوط به کوچه و بازار است در حالی که تولید کننده باید با سیستم بانکی و با قیمت ثابت کار کند.

وی افزود: مسئولین در حالی که خود با ارز آزاد مخالفند برای عرضه محصولات و مواد اولیه در بورس بدون در نظر گرفتن عواقب کار برای صنایع پایی دستی فرمول جدید ارائه کرده اند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×