جذاب‌ترین‌ها

انتخابات اتحادیه و ترکیب جدید نمایندگان صنف فرش ماشینی و موکت

انتخابات اتحادیه و ترکیب جدید نمایندگان صنف فرش ماشینی و موکت

اتحادیه فرش ماشینی و موکت تهران دوره جدیدی از فعالیت خود را با برگزاری انتخابات و تعیین هیات رئیسه جدید آغاز نموده است و با رای اکثریت، هیات مدیره قبلی تنها با یک تغییر به کار خود ادامه دادند.
با توجه به سیاست های سازمان صنعت و معدن در انتخابات جدید یک بازرس به مجموعه اتحادیه اضافه شده که این بازرس وظیفه نظارت بر هیئت مدیره را دارد.
اعضای جدید هیات رئیسه اتحادیه :
آقای محمدهادی کمالیان: رئیس اتحادیه
آقای سعیدی : نائب رئیس
آقای گیتی نژاد : نائب رئیس دوم
آقای غفاری: خزانه دار
آقای شیرازی: دبیر اتحادیه
آقای محمد هادی کمالیان ئیس اتحادیه با اشاره به نقش پررنگ نمایشگاه های تجاری در پیشرفت صنایع و نیاز صنعت فرش ماشینی به برگزاری یک نمایشگاه ایده آل و حرفه ای به خبرنگار مجله نساجی کهن گفت : “نمایشگاه تابلوی هر صنعت است و لازمه حیات هر اتحادیه حضور و برگزاری نمایشگاه است؛ نمایشگاه فرش ماشینی و کفپوش تهران مورد تایید ما می باشد ولی چند سالی است که این نمایشگاه ایراداتی پیدا کرده است. اگر بحث درآمد زایی در میان باشد، اتحادیه بیشترین درآمد را میتواند داشته باشد و این هم قانونی و تعریف شده است، ولی ما به خاطر حاشیه های این کار وارد این بحث نشده ایم. مشکلاتی که به ما گزارش شده است حاکی از آن است که نگاه درستی به نمایشگاه نمیشود و نگاه برگزارکنندگان نیاز به بازنگری دارد، نمایشگاه باید جایی برای عرضه دستاوردها و نوآوری ها باشد. حاشیه نمایشگاه امسال اصلا مورد تایید ما نیست و برای اتحادیه ناخوشایند است. این نمایشگاه باید سمت سوی بین المللی پیدا کند و از بحث در آمدزایی خارج شود. کیفیت نمایشگاه در سالهای اخیر به شدت کاهش پیدا کرده است و طرح های مشابه و نقشه های کپی بسیار زیاد شده است. بحث تک فروشی باید جمع شود و نمایشگاه تخصصی باشد نه نمایشگاه عرضه مستقیم.”

اتحادیه فرش ماشینی و موکت تهران

آقای کمالیان ضمن اشاره به وضعیت بد طراحی در این صنعت و بی اصالت خواندن طرح های موجود در بازار، در مورد مشکلات گریبانگیر واحدهای صنفی فرش ماشینی از جمله ظهور هایپر مارکت ها ومراکز تجاری ویژه فرش گفت : ” من قبلا بارها اعلام کردم که اصناف تنها درگیر چند ارگان هستند: ۱- امور مالیاتی ۲- شهرداری ۳- سازمان تامین اجتماعی ۴- بحث اماکن و تعزیرات. این چهار ارگان است که در کار اصناف دخالت دارند، این ارگان ها با ابلاغیه های پی در پی و بعضا اشتباه، باعث می شوند که صنتعگران نتوانند در واحد صنفی خود با بازده بالایی کار کنند. ما اگر تعاملات اصناف را با این چهار ارگان حل کنیم، سایر مشکلات حل خواهد شد. یکسری توقعاتی که ما از زیر مجموعه های خود داریم این است که با اتحادیه هماهنگ باشند، به طوری که اگر شکایتی وجود داشته باشد با اعضا به خوبی حل می شود. ما کمی توقع بالایی داریم وگرنه اعضای خیلی خوبی داریم و سطح شکایات یای پایین است. مشکلی که اکنون وجود دارد و گریبان گیر صنعت شده است، فروشگاههای هایپر است که تبلیغات دارند و ما روی آن حرف داریم. جلسات متعددی برگزار کردیم هم در تعزیرات و هم در سازمان قسمت اصناف و در اینن زمینه برای حفظ حقوق زیر مجموعه در حال دفاع هستیم. از نظر ما تبلیغات برای هر کسی آزاد است ولی تبلیغاتی که سبب تخریب صنف دیگری باشد، درست نیست و باید تبلیغات روی اجناس و کیفیت آنها باشد. ما در این زمینه صنف قانون را داریم و نظارت انجام می شود و در حال حاضر با وجود تعداد زیادی ارگانی که وجود دارد ولی مسئول نظارت بر تبلیغات و بحث جایزه مشخص نیست. مشخص نیست این جوایز به چه کسی داده می شود. ما با دوستانمان در صدا و سیما توانسته ایم تعامل خوبی پیدا کنیم و ان شاءالله به جایی برسیم که حق و حقوق اصناف و مصرف کننده هر دو حفظ شود.”

کمالیان با اشاره به اینکه تنها راه خروج از رکود صادرات است گفت:” وضعیت کنونی که دیگر آن هستیم و رکود حاکم شده است تنها راه حل آن صادرات است، بازار همیشه  به دنبال تعادل بین عرضه و ارتقا است در حال حاضر بازار به نحوی شده است که توازن ندارد و تولید مازاد باید جذب بازار خارجی شود، به خاطر اینکه این صنعت هم ارز آوری دارد و هم اشتغال ایجاد می کند”

تحریریه مجله کهن

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×