اخبار نساجی

جلوگیری از ورود کالای قاچاق راه تحقق شعار امسال است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: جلوگیری از ورود کالای قاچاق یکی از راه‎های تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری است.

به گزارش بی باک به نقل از خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در نخستین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال جدید با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۱ به عنوان ” تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی” اظهار داشت: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید فرمایشات و بیانات مقام معظم رهبری را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی تصریح کرد: باید تمام تلاشمان را در این حوزه که نقش پررنگی در حمایت از کالای تولید داخل و جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور دارد در راستای تحقق بیان رهبر معظم انقلاب داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با بیان اینکه یکی از محورهای فرامین رهبر معظم انقلاب در این حوزه “مبارزه موثر قبل از مبادی ورودی تا سطح عرضه است ” ادامه داد: در حوزه مباحث اقتصادی و تولیدی کشور، نه تنها باید تأمین کننده مایحتاج داخل باشیم بلکه به عنوان یک کشور صادرکننده به تحقق اهداف سند چشم‎انداز دست پیدا کنیم که در اجرای این نیّت طبیعتأ باید فرمایشات مقام معظم رهبری را در دستور کار اجرایی قرار دهیم.

جانشین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در ادامه خاطرنشان کرد: در این حوزه قطعأ خلاها و نواقصی و جود دارد که باید با نیّت اثرگذاری و نتیجه‎گیری این نواقص و مشکلات را برطرف سازیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با استقبال از طرح نظارت و بازرسی در دستگاه‎های مرتبط در استان با هدف اشراف اطلاعات کامل و ارائه گزارشی از عملکرد، نواقص و مشکلات به استاندار و دستگاه‎های کشوری گفت: این اقدام را به فال نیک می‎گیریم و این بازرسی‎ها باید به صورت دائمی و مستمر ادامه داشته باشد.

جمشیدی در ادامه اظهار داشت: نرم‎افزاری کردن نظارت‎ها باید هم در حوزه قاچاق کالا و ارز و هم در رابطه با موادمخدر صورت پذیرد زیرا با در اختیار داشتن بانک اطلاعاتی موثر بسیاری از انحرافات و تخلفات شناسایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه هزینه تخلف در بسیاری از موارد در حوزه قاچاق کالا و ارز مشهود نیست، تصریح کرد: متخلفان باید از هزینه‎هایی که در قبال تخلفشان برایشان تعیین می‎شود در هراس باشند و بالا بردن این هزینه‎ها می‎تواند به عنوان یک عامل بازدارنده در امر جلوگیری از قاچاق کالا و ارز موثر باشد.

معاون استاندار گلستان در پایان بر شناسه‎دار کردن همه انبارها و موجودی‎ها، راه‎اندازی سیستم ردیابی ترانزیت و به کارگیری سیستم ایکس‎ری در ورودی و خروجی استان تاکید کرد.

دراین جلسه حسن محمدی جانشین معاونت نظارت و بازرسی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهاد ریاست جمهوری و جمعی از کارشناسان نظارت و بازرسی این حوزه حضور داشتند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×