اخبار نساجی

امکان استفاده همه صادرکنندگان از صندوق توسعه ملی فراهم است

 

امکان استفاده همه صادرکنندگان از صندوق توسعه ملی فراهم است

تهران – وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که همه صادرکنندگان کالا و خدمات می توانند از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کنند، گفت: هیچ محدودیتی در این حوزه وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، مهدی غضفری در همایش تقدیر از صادرکنندگان برتر با حضور معاون اول رییس جمهوری همچنین گفت: صندوق توسعه ملی به تمام درخواست های ارزی صادرکنندگان پاسخ می دهد و تا کنون به درخواستی پاسخ رد نداده است.

وی در عین حال در پاسخ به مسایل مطرح شده درباره پروژه های خدمات فنی و مهندسی گفت: در این حوزه یک شرط وجود دارد و آن هم این است که پروژه های خدمات فنی و مهندسی می توانند از منابع ارزی استفاده کنند که در مناقصات بین المللی برنده شده باشند.

وی افزود: همچنین برای صادرکنندگان کالا و خدمات متقاضی منابع صندوق توسعه ملی، بانک عامل بانک توسعه صادرات تعیین شده و تا کنون به هیچ گروهی پاسخ منفی داده نشده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی همچنین گفت: به زودی بانک مرکزی راهکارهای پیش بینی شده خود را برای تسریع در انتقال پول واردات و صادرات اعلام می کند.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، تدابیر بانک مرکزی بیانگر این موضوع است که آخرین سلاح دشمن در حوزه تحریم ناکارآمد خواهد شد.

غضنفری در توضیح مطلب خود افزود: به محض این که منابع ارزی با درت انتقال بالاتر به هم وصل شوند اثر خوبی بر روی قیمت ارز آزاد می گذارد و تفاوت ها را به حداقل می رساند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین خطاب به صادرکنندگان با طرح این موضوع که برای ارز حاصل از صادرات پیمان سپاری ارزی پیش بینی نشده، گفت: صادرکنندگان مالک ارز خود هستند و می توانند آن را به نرخ ۱۵۰۰ تومان به واردکنندگان بفروشد اما یادمان باشد سازمان حمایت، واردات رسمی را با نرخ ۱۲۲۶ تومان تایید می کند و با مواردی اینچنینی در گمرک برخورد خواهد کرد.

غضنفری با اشاره به مسایل مطرح شده در خصوص کمیته ماده ۱۹ توسط صادرکنندگان از سازمان توسعه تجارت خواست تا موارد مطرح شده هر چه سریعتر پیگیری شود.

وی افزود: باید درخواست های صادرکنندگان از طریق سازمان توسعه تجارت در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی به ریاست معاون اول ریاست جمهوری مطرح شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×