اخبار فرش ماشینی

امضای تفاهمنامه همکاری میان مرکز ملی فرش‎ ‎و سازمان فنی حرفه ای‎ ‎

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

بمنظور تسهیل و تسریع در بهره مندی‎ ‎قالیبافان کشور از مزایای بیمه قالیبافی، روز شنبه تفاهمنامه ای میان مرکز ملی فرش‎ ‎ایران و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور امضا شد‎. ‎
‌این توافقنامه که در راستای اجرایی شدن قانون بیمه قالیبافان و مشاغل‏‎ ‎وابسته میان این دو نهاد تنظیم شده است، به امضای مشترک “فیصل مرداسی” و “امیرمحمد‎ ‎پرویز”‌رسید‎.

‎رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور هنگام امضای این تفاهمنامه،‎ ‎گفت: مشاغل سنتی کشور از جمله فرشبافی از مهمترین مزایای رقابتی قابل تکیه برای ما‎ ‎در سطح دنیا هستند‎.
“‎امیرمحمد پرویز” افزود: سازمان فنی و حرفه ای با دارا بودن‎ ‎حدود ۶۰۰ مرکز آموزش دولتی و بیش از ۱۴ هزار مرکز غیردولتی برای آموزش های مهارتی،‎ ‎آماده کمک به توانمند سازی فعالان حوزه فرش است‎.
‎وی گفت: کیفیت و رقابت پذیری‎ ‎رمز بقا در دنیای امروز است که این امر در سایه آموزش امکان پذیر خواهد بود و‎ ‎آموزشی که مهارتی باشد، کاربردی تر است‎.
‎رییس مرکز ملی فرش ایران نیز ، امضای‎ ‎این توافقنامه را در راستای تسریع و تسهیل در اجرای قانون بیمه خدمات درمانی‎ ‎قالیبافان دانست‎.

“‎فیصل مرداسی”‌ افزود:‌ مرکز ملی فرش ایران علاقه مند است که‎ ‎این خواسته مهم و قدیمی قالیبافان به خوبی و با سهولت به انجام برسد‎.
‎به گفته‎ ‎وی،‌ مرکز ملی فرش آموزش های به بافی را نیز در گستره وسیعی انجام می دهد که می‎ ‎توان دراین راستا از توان سازمان فنی و حرفه ای بهره برد‎.
‎وی ادامه داد: هنر‎- ‎صنعت فرش دستباف کشور بعنوان کالای بومی و اصیل اشتغالزا و ارز آور است‎.
‎مرداسی‎ ‎با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد فرش دستباف به کشورهای پیشرفته صادر می شود، ‌ابراز‎ ‎امیدواری کرد با تقویت قالیبافان بعنوان پایه اصلی تولید فرش، شاهد ارتقا جایگاه‎ ‎داخلی و بین المللی این کالا باشیم‎.
‎مرداسی افزود: بزودی و در زمانی کوتاه،‎ ‎آیین نامه اجرایی شدن نحوه صدور کارت قالیبافی با کمک سازمان فنی و حرفه ای و تشکل‎ ‎های فعال حوزه فرش تدوین و اعلام خواهد شد‎.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×