اخبار نساجی

امسال ۴میلیون دلار کالا از منطقه آزاد چابهار صادر شده است

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار با اشاره به حجم ۲۰۳ میلیون دلاری عملکرد تجاری این منطقه در سالجاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون (۴ماه ابتدایی سال) حجم عملکرد صادراتی منطقه آزاد چابهار چهار میلیون دلار به داخل و خارج کشور بوده است.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، حامدعلی مبارکی با بیان اینکه ایجاد فضا و زمینه بیشتری برای فعالیت های بخش خصوصی در منطقه صورت گرفته است ، افزود: واردات کالای تجاری موضوع مصوبه هیات وزیران ۸۶ میلیون دلار، واردات کالای تجاری غیر مصوبه ۳۲ میلیون دلار، واردات کالای مسافری حدود ۴۸ میلیون دلار، واردات خودرو به منطقه ۴ میلیون دلار، واردات مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی مستقر در منطقه ۲۳ میلیون دلار، واردات ماشین آلات جهت بازسازی در منطقه ۵ میلیون دلار، صادرات به سرزمین اصلی حدود ۲ میلیون دلار، صادرات به خارج از کشور ۲ میلیون دلار و بقیه مربوط به شاخص های دیگری از جمله کالاهای مرجوعی، ورود موقت، مسافری متفرقه و صادرات مجدد بوده است.

به گفته وی، از ابتدای سال جاری هفت هزار و ۹۵ TEU کانتینر وارد این منطقه شده است که از این تعداد شش هزار و ۷۵۳ TEU به صورت دریایی و ۳۴۲ TEU به صورت زمینی وارد منطقه شده است.

وی خاطر نشان کرد: در این مدت ۲۳۴ فروند شناور شامل ۲۰۹ فروند لنج و ۲۵ فروند کشتی عملیات انتقال کالاهای وارده به منطقه را بر عهده داشته اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مبارکی تصریح کرد: عمده کالاهای صادره از منطقه آزاد چابهار چای بسته بندی شده، پتو، کنتور برق، لوازم آرایشی، برنج بسته بندی شده و دستگاه فتوکپی از محل تولیدات واحدهای تولیدی فعال در منطقه به سرزمین اصلی و مواد شیمیایی، پتو، آرد سبوس گرفته شده، ضایعات مواد پلاستیکی(فوم) و بال کوسه به خارج از کشور بوده است و کالاهایی که به صورت تجاری از طریق منطقه آزاد چابهار به سرزمین اصلی صادر شده اند شامل لاستیک، پارچه، لوازم یدکی کامیون، کاشی و سرامیک، لوازم برقی خانگی، برنج، و ظروف بوده است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار، از کالاهایی که به صورت مسافری از جمله موادغذایی، لاستیک، پارچه، برنج، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم برقی خانگی، شکر، لوازم خودرو، کیف و کفش، پتو و ظروف نیز نام برد که از منطقه آزاد به سرزمین اصلی صادر می شود.

وی با تقدیر از تیم مذاکره کننده هسته ای کشور، اظهار امیدواری کرد: مجموعه همکاران این سازمان نهایت سعی و تلاش خود را به کار بندند تا محور شرق آینده ای روشن با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال ۹۴ که سال شکوفایی منطقه آزاد چابهار است را بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی جهت پیشبرد اهداف فرهنگی، اجتماعی در راستای رفع محرومیت پیشبرد اهداف اقتصادی منطقه، استان و کشور را فراهم سازد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×