اخبار فرش ماشینی

امسال صادرات نساجی افت داشته است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

‏ رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع نساجی و پوشاک استان خراسان رضوی گفت: امسال صادرات نساجی و پوشاک نسبت به سال گذشته افت زیادی داشته است.
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ماشاءالله پیروی ظهر امروز در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: اکثر کالاهای نساجی پوشاک صادراتی استان، مربوط به تولیدکنندگان خود استان نیست و تولیدات سایر استان‌ها به بازارهای هدف صادرات می‌شود.
وی افزود: عدم تنوع در تولید کالاها مهم‌ترین علت کاهش صادرات تولیدات خراسان رضوی به ‌شمار می‌رود که در این راستا باید از هر نوع اقدامی برای ارتقای کیفیت و تنوع تولیدات حمایت کرد تا شاهد صادرات کالاهای نساجی استان باشیم.
پیروی با اشاره به برگزاری جلساتی با تولیدکنندگان استان بیان داشت: در این جلسات تولیدکنندگان مهم‌ترین مشکل خود را نخ استانی عنوان کردند؛ زیرا رنگ‌بندی این نخ تنوع لازم را برای کیفیت تولیدی ندارد، بنابراین مقرر شد تا نخ‌های مورد نیاز آنها با همکاری صندوق نساجی تامین شود.

وی مشارکت با سایر کشورهایی که به‌ لحاظ فناوری از ایران جلوتر هستند را گامی موثر در ارتقای صنعت نساجی دانست و ابراز داشت: برای اینکه بتوانیم از داشته‌های کشورهای دیگر مثل ترکیه استفاده کنیم پیشنهاد شد با قرار گرفتن فناوری ترک‌ها در مناطق ویژه اقتصادی به تولید مشترک دست یابیم تا علاوه بر ارتقای صنعتی، بازار داخلی و خارجی را با هم داشته باشیم.
پیوری درباره صادرات از بازارچه‌های مرزی عنوان داشت: واردات از این بازارچه‌ها صورت نمی‌گیرد و اگر هم باشد بسیار اندک است، دولت خواست با بالا بردن تعرفه‌های نساجی پوشاک آمار قاچاق را کم کند نتیجه عکس داده مثلا تعرفه نساجی پوشاک را کیلویی ۲۵ هزار تومان در نظر گرفته که این مسئله حتی همان اندک واردات قانونی را هم از بین می‌برد زیرا وقتی کالا را با تضمین از راه غیر قانونی به مغازه‌دار تحویل می‌دهند دیگر کسی نرخ تعرفه را نمی‌پردازد تا قانونی جنس وارد کشور کند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم گفت: به جای برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم که از کیفیت چندانی هم برخوردار نیستند می‌توان نمایشگاه عرضه مستقیم نساجی و پوشاک و چرم کشور را با حضور بسیاری از برندهای صادراتی برگزار کرد. ‏
رئیس اتحادیه صادرکنندگان نساجی و پوشاک خراسان رضوی تاکید کرد: بسیاری از برندهای سفارشی خارجی در داخل تولید می‌شود یعنی کالای ارائه شده ایرانی است اما برند خارجی به آن زده شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×