اخبار فرش ماشینی

الیاف جایگزین پنبه نسوز در شرکت پلی اکریل ایران ساخته شد

 

الیاف جایگزین پنبه نسوز در شرکت پلی اکریل ایران ساخته شد

مدیر مطالعات شرکت پلی اکریل ایران گفت: PAN (پلی اکریلونیتریل) بعنوان الیاف جایگزین ماده معدنی آزبست یا پنبه نسوز در این شرکت ساخته شد.

کیهان عباسیان افزود: آزبست یا پنبه نسوز ماده ای معدنی و به صورت الیاف است که در صنایع مختلف مانند تولید لوله، ورق سیمانی، لباس، ترمز اتومبیل، آستر کلاچ، رنگ، مواد ساختمانی، محصولات سقفی و کف، واشر و همچنین بعنوان عایق در لوله و دیگ بخار به کار می رود.

وی اضافه کرد: تحقیقات نشان می دهد این ماده در بروز سرطان ریه نقش دارد بنابراین تلاش فراوانی برای کاهش میزان مصرف آن به عمل آمده و با افزایش محدودیت، اکنون مصرف این ماده در بسیاری از کشورهای جهان همچنین کشور خودمان ممنوع شده است.

مدیر مطالعه شرکت پلی اکریل، ادامه استفاده از صنایع مذکور را وابسته به شناسایی، تامین و مصرف مواد جایگزین دانست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عباسیان گفت: در زمینه محصولات سیمانی شامل انواع ورق ساده و موجدار، تیغه ها، آردواز و لوله های سیمانی موادی مانند PVA (پلی وینیل الکل)، PAN(پلی اکریلونیتریل) و PP (پلی پروپیلن) مطرح شده که آزمایش های گوناگون موید مناسب بودن این مواد برای جایگزینی با پنبه نسوز است.

وی افزود: در کشور ما الیاف PAN و PVA مناسب جایگزینی آزبست از خارج کشور وارد می شد که شرکت پلی اکریل با استفاده از دانش فنی و توان تحقیق خود، تولید محصول PAN را در دستور کارش قرار داد.

عباسیان تصریح کرد: پس از سه سال تحقیق و تولید آزمایشی، این شرکت موفق شد با اصلاح پلیمرو پروسه تولید الیاف اکریلیک، نمونه PAN برای جایگزینی آزبست را تولید کند.

وی با بیان اینکه این شرکت می تواند با توجه به درخواست مشتری و برای مصارف مختلف و بر اساس طول برش مورد درخواست متقاضی، محصول مورد نیاز را تولید کند، افزود: تاکنون این محصول در چند کارخانه تولیدکننده ورق سیمانی استفاده شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×