اخبار فرش ماشینی

چینی ها، کارگران صنعت پوشاک آفریقای جنوبی را هم بیکار کردند

 

چینی ها، کارگران صنعت پوشاک آفریقای جنوبی را هم بیکار کردند

 

انجمن پوشاک و نساجی آفریقای جنوبی اعلام کرد: عدم توانایی رقابت با سایر کشورها از جمله چین سبب بیکاری شمار زیادی از کارگران صنعت پوشاک و نساجی این کشور شده است.

شبکه تلویزیونی آفریقای جنوبی به نقل از ˈاحمد پاروکˈ رییس انجمن پوشاک و نساجی این کشور گزارش داد که تاکنون ۱۴ هزار کارگر در استان جنوبی ˈکاوازولو ناتالˈ بدلیل متوقف شدن فعالیت کارخانجات نساجی و پوشاک در این استان بیکار شده اند.

بگفته وی، ۲۳۷ کارخانه نساجی و پوشاک در استان ˈکاوازولو ناتالˈ که بیشتر آنها مقرشان در شهر بندری دوربان می باشد، در معرض تعطیلی قرار دارند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی عنوان کرد: بسته شدن شمار دیگری از کارخانجات پوشاک و نساجی آفریقای جنوبی، سبب خواهد که بازهم میزان واردات پوشاک از کشورهای دیگر از جمله چین افزایش یابد.

ˈاحمد پاروکˈ گفت: بخشی از مشکل صنعت نساجی و پوشاک آفریقای جنوبی ناشی از دستمزدهای تحمیل شده از سوی ˈشورای چانه زنیˈ این کشور است.

وی بیان داشت بالا بودن سطح دستمزدها سبب افزایش هزینه های صنایع نساجی و پوشاک آفریقای جنوبی شده و این مساله باعث شده است که تولیدات ما نتوانند با کالاهای وارداتی از چین رقابت کنند.

رییس انجمن پوشاک و نساجی آفریقای جنوبی گفت که زمانی که یک کارخانه تعطیل می شود احتمال بازگشایی آن تقریبا صفر است و این مساله باعث مرگ صنعت پوشاک خواهد شد.

بر اساس آمار منتشره در سال ۲۰۰۱ میلادی حجم روابط تجاری آفریقای جنوبی و چین به ۴۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسید.

درحال حاضر آفریقای جنوبی مقصد ۲۵ درصد از صادرات کل چین به قاره آفریقا است.

در همین حال ۳۸ درصد از کل واردات چین از قاره آفریقا از کشور آفریقای جنوبی صورت می گیرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×