اخبار نساجی

اقتصاد یونان نفسی می‌کشد اما جان نمی‌گیرد

 

اقتصاد یونان نفسی می‌کشد اما جان نمی‌گیرد

وزارت دارایی یونان روز جمعه اعلام کرد طلبکاران بخش خصوصی با طرح معاوضه ۸. ۸۵ درصد اوراق قرضه یونان موافقت کرده‌اند.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، شبکه یورونیوز روز شنبه (۱۰ مارس / ۲۰ اسفند) تصریح کرد: «بر اساس گزارش وزارت دارایی یونان بیش از ۸۵ درصد از دارندگان اوراق قرضه دولتی این کشور در بخش خصوصی با تبدیل این اوراق موافقت کرده‌اند و به این ترتیب امیدی تازه برای حل بحران بدهی‌های این کشور و نجات یونان از ورطه ورشکستگی اقتصادی شکل گرفته است.»

بر پایه این گزارش، تا کنون حدود ۷۰ درصد از کسانی که اوراق قرضه دولتی یونان را در بازارهای خارجی خریداری کرده‌اند نیز از آمادگی خود برای تبدیل این اوراق خبر داده‌اند. با تبدیل اوراق قرضه دولتی یونان از فشار بر دولت این کشور برای بازپرداخت بخش عمده‌ای از حدود ۱۰۷ میلیارد یورو بدهی خارجی کاسته خواهد شد.

بر اساس این گزارش، لوکاس پاپادموس، نخست وزیر یونان می‌گوید: «با اتمام بزرگ‌ترین تغییر ساختار بدهی یک پنجره امید و فرصت به روی یونان باز می‌شود. این به منزله یک دستاورد بسیار مهم است.»

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته این شبکه، کارشناسان اما همچنان معتقدند که اگرچه از فشار بر دولت یونان کاسته خواهد شد اما مشکلات اقتصادی برای مردم این کشور ادامه خواهد داشت.
فیلیپ وچتر، مدیر یک موسسه اقتصادی در پاریس می‌گوید: «شرایط یونان برای شهروندان این کشور به همین شکل بسیار شکننده خواهد بود و سؤال اینجاست که یونان چگونه می‌تواند به تمامی تعهدات خود در طرح ریاضت اقتصادی عمل کند.»

موفقیت در تبدیل این اوراق پیش شرط کشورهای عضو حوزه یورو و صندوق بین‌المللی پول برای پرداخت وام ۱۳۰ میلیارد یورویی به یونان بوده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×