اخبار نساجی

افزون بر ۴۷ میلیون تن کالا از کشور خارج شد

 

افزون بر 47 میلیون تن کالا از کشور خارج شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طی ۱۱ ماهه سال جاری در مجموع ۴۳ میلیون و ۴۹۸ هزار تن کالاهای نفتی و غیرنفتی از مرزهای زمینی و آبی به کشور وارد و ۴۷ میلیون و ۴۳۷ هزار تن کالا از کشور خارج شد.

به گزارش بی باک به نقل از سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای؛ “شهریار افندی زاده گفت: در سال جهاد اقتصادی از مجموع صادرات و واردات کشور در مدت یاد شده سهم بخش جاده ای هشت، دریا ۹۱ و راه آهن یک درصد است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: براساس سیاست‌های اقتصادی دولت خدمتگزار دهم به توسعه صادرات و اقدامات گسترده وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در توسعه و بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل و تسهیل در امر صادرات برای تجار و صادر کنندگان کالا، در مدت ۱۱ ماهه ۱۳۹۰ میزان صادرات کالا از مرزهای جاده‌ای کشور به میزان ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش نشان می‌دهد.

وی گفت: طی مدت مذکور بالغ بر پنج میلیون و ۶۱ هزار تن کالا از مرزهای جاده‌ای از کشور صادر و دو میلیون و ۶۴ هزار تن کالا به کشور وارد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته افندی زاده، مرزهای بازرگان، میرجاوه و آستارا به ترتیب با ۵۶، ۱۲ و هشت درصد فعال‌ترین مرزهای جاده ای در زمینه واردات کالا به کشور و مرزهای دوغارون، بازرگان و آستارا به ترتیب با ۲۸، ۱۴ و ۱۱ درصد فعال‌ترین مرزهای صادرکننده از کشور محسوب می‌شوند.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه سهم کامیون‌های ایرانی در صادرات کالا ۵۵ درصد و در جابه‌جایی واردات ۳۹ درصد در این مدت بود،‌ افزود: از مجموعه کالاهای صادر شده، بیشترین میزان به کشورهای افغانستان با ۴۰ درصد و ترکمنستان با ۱۸ درصد بود.

وی ادامه داد: از مجموع کالاهای وارد شده طی ۱۱ ماهه امسال بیشترین میزان متعلق به کشورهای ترکیه با ۵۳ درصد و پاکستان با ۱۳ درصد بود .

افندی زاده در زمینه عملکرد مرزهای جاده‌ای در تردد مسافر نیز اظهار داشت: طی ۱۱ ماهه سال‌جاری، بالغ بر ۴۵۱ هزار نفر مسافر توسط ۳۷ هزار دستگاه وسیله‌نقلیه مسافری به کشور وارد و تعداد ۷۰۵ هزار نفر از سوی ۴۳ هزار دستگاه وسیله‌نقلیه مسافری از کشور خارج شدند.

در این مدت بیشترین تردد وسایل‌نقلیه مسافری به ترتیب در مرزهای بازرگان معادل ۲۵ درصد و بیله‌سوار معادل ۲۳ درصد بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×