اخبار نساجی

افزایش ۶۷ درصدی تزریق گاز به میادین نفتی جنوب غرب کشور

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

افزایش 67 درصدی تزریق گاز به میادین نفتی جنوب غرب کشور

تهران – مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز گفت: تا پایان دی ماه سال جاری ۷ میلیارد و ۵ هزار و ۱۸۸ متر مکعب گاز به چاه های نفتی این منطقه تزریق شده که نسبت به سال گذشته ۶۷ درصد رشد داشته است.

‘عبدالحسین کوتکی’ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: تزریق گاز به منظور صیانت ازچاه های نفتی صورت می گیرد که تا پایان دی ماه سال جاری، ۷.۲۱ درصد گاز انتقالی این منطقه به میدان نفتی کوپال، ۱۲.۹ درصد به میدان نفتی کرنج، ۲۹.۴۶ درصد به چاه های آغاجاری، ۳۷.۹ درصد به پالایشگاه و ۱۲.۵۳ درصد نیز به خط سراسری انتقال یافت.

وی دلیل افزایش تزریق را بالارفتن ۱۸ درصدی حجم ورودی این میدان از خط پنج عنوان کرد و گفت: گازهای دریافتی منطقه یک از ال ان جی های ۲۰۰ تا ۷۰۰، ۱۶۰۰ و همچنین از گازهای عسلویه از طریق خط پنجم و ششم دریافت می شود.

به گزارش ایرنا، منطقه یک عملیات انتقال گاز شامل استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری می شود که تا پایان دیماه سال جاری ۱۶ میلیارد و ۹۱۶ میلیون و ۳۹۸ هزار متر مکعب گاز توسط این منطقه منتقل شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

طول خطوط انتقال گاز در این منطقه عملیاتی ۲ هزار کیلومتر است و علاوه بر آن ۱۰ ایستگاه تقویت فشار، ۳۰ واحد توربوکمپرسور، ۲ مرکز بهره برداری و ۸۹ شیر بین راهی را شامل می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×