اخبار نساجی

افزایش ۴۲ درصدی واردات نفت کره جنوبی از ایران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

افزایش 42 درصدی واردات نفت کره جنوبی از ایران

واردات نفت کره جنوبی از ایران ۴۲ درصد افزایش یافت. شرکت ملی نفت کره جنوبی اعلام کرد واردات نفت این کشور از ایران در آوریل ۲۰۱۲ با رشد ۶۱ درصدی نسبت به ماه مارس به ۲۵۰ هزار بشکه در روز رسید.

به گزارش روز سه شنبه سرویس اقتصادی جام نیوز به نقل از رویترز، کره جنوبی در ماه آوریل، ۷.۵ میلیون بشکه نفت از ایران خریداری کرده که ۴۲ درصد بیش از میزان واردات نفت این کشور از ایران در مدت مشابه سال گذشته و ۶۱ درصد بیشتر نسبت به ماه قبل از آن بوده است.

این در حالی است که دولت آمریکا فشار زیادی را به سئول وارد آورده تا برای مستثنی شدن از تحریم ایران واردات نفت خود از این کشور را کاهش دهد.

گزارشی که شرکت ملی نفت کره جنوبی روز سه شنبه منتشر کرد، نشان می دهد که سئول در طی ۴ ماهه ابتدایی سال جاری ۲۵.۲۵ میلیون بشکه نفت از ایران خریداری کرده است، که ۱۰ درصد کمتر از ۲۸.۱ میلیون بشکه نفت خریداری شده در مدت مشابه سال گذشته بوده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

افزایش قابل توجه حجم خرید نفت کره از ایران در ماه آوریل، در حالی صورت گرفته که خرید نفت این کشور از ایران در ماه مارس، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افت کرده و به ۱۵۵ هزار بشکه در روز رسیده بود.

یو یونگ کوک، از تحلیلگران بازار نفت در این زمینه اظهار داشت: «افزایش خرید نفت از ایران در ماه آوریل احتمالا به این دلیل بوده است که آنها پیشاپیش نفت بیشتری را با توجه به متوقف شدن واردات نفت ایران در آینده خریداری کرده اند.»

سئول در ماه آوریل روزانه ۲۵۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده، در حالی که بر اساس توافقات صورت گرفته قرار بود امسال روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت از تهران خریداری کند. واردات نفت کره از ایران در ماه آوریل نسبت به ماه قبل از آن نیز ۶۱ درصد رشد داشته است.

یو افزود: «سناریوی دیگر این است که احتمالا این پیش بینی صورت گرفته که تحریم های ایران به صورت مثبت حل و فصل خواهد شد، و به همین دلیل خرید نفت افزایش پیدا کرده است.»

از بین ۴ پالایشگاه کره ای، تنها اس کی انرژی و هیوندای اویل بانک از نفت وارداتی ایران استفاده می کنند.

دو منبع آگاه به رویترز گفتند، اس کی انرژی پس از اجرای تحریم بیمه ای اتحادیه اروپا علیه ایران واردات نفت خود از این کشور را متوقف خواهد ساخت. یک منبع آگاه دیگر نیز مدعی شد، هیوندای اویل بانک نیز، از ماه ژوئن واردات نفت از ایران را متوقف خواهد ساخت.

اما با این وجود، دولت کره جنوبی هنوز امیدوار است بتواند واردات نفت از ایران را ادامه دهد. به گفته وزیر اقتصاد کره، سئول از اتحادیه اروپا درخواست کرده تا امکان دسترسی به پوشش بیمه ای شرکتهای اروپایی برای محموله های نفتی ایران را پس از ابتدای جولای صادر کند.

بر اساس این گزارش، متوسط واردات نفت از ایران در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری به ۲۰۸ هزار و ۷۰۰ بشکه در روز کاهش یافته، در حالی که حجم خرید نفت کره از ایران در سال گذشته، بیش از ۲۳۴ هزار بشکه در روز بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×