اخبار فرش ماشینی

افزایش ۳.۲۳ درصدی صادرات پوشاک اندونزی در ده ماهه نخست سال ۲۰۱۳

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 افزایش 3.23 درصدی صادرات پوشاک اندونزی در ده ماهه نخست سال 2013

صادرات پوشاک و متفرعات آن در ده ماهه نخست سال ۲۰۱۳ رشد ۳.۲۳ درصدی داشته است.

به گزارش دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران و به نقل از نشریه یfibre2fashion براساس اطلاعات بدست آمده از اداره آمار اندونزی صادرات پوشاک و متفرعات آن در ده ماهه نخست بالغ بر ۶.۲ میلیارد دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که مقدار آن برابر با ۶.۰۰۶ میلیارد دلار بود، رشد ۳.۲۳ درصدی داشته است.

صادرات پوشاک حلقوی و متفرعات آن از ژانویه تا اکتبر ۲۰۱۳ بالغ بر ۲.۹۱۸ میلیارد دلار بود. این در حالیست که صادرات این بخش از پوشاک درمدت مشابه سال ۲۰۱۲ برابر با ۲.۸۷۱ میلیارد دلار بوده است.

طبق گزارش ده ماهه، صادرات پوشاک غیرحلقوی و متفرعات آن بالغ بر ۳.۲۸۲ میلیارد دلار بوده در حالیکه این مقدار در سال گذشته ۳.۱۳۵ میلیارد دلار بوده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

از ژانویه تا اکتبر ۲۰۱۳ صادرات پوشاک و متفرعات آن در اندونزی بیش از ۵ درصد از صادرات غیر نفتی این کشور را به خود اختصاص داده است.

طبق گزارش بدست آمده از اداره آمار اندونزی، رشد صادارت پوشاک حلقوی و متفرعات آن در اکتبر ۲۰۱۳ نسبت به ماه قبل از آن ۱۸.۶ درصد بوده است. به گونه ای که صادرات این بخش از پوشاک در اکتبر و سپتامبر به ترتیب برابر با ۲۷۴.۲ و ۲۹۲.۸ میلیون دلار بوده است.

همچنین این آمار نشان می دهد که صادرات پوشاک غیرحلقوی و متفرعات آن در اکتبر ۲۰۱۳ بالغ بر ۳۰۴.۱ میلیون دلار بود که در مقایسه با ماه سپتامبر ۱.۴ درصد رشد داشته است.

در ضمن واردات پنبه اندونزی در ده ماه نخست سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۲.۱۳۴ میلیارد دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که برابر با ۲.۰۴۸ میلیارد دلار بود، رشد ۴.۱۸ درصدی داشته است.

بعد از افت ۶ درصدی صادرات نساجی و پوشاک کشور اندونزی در سال ۲۰۱۲ (که معادل با ۱۲.۶ میلیارد دلاربود)نسبت به سال ۲۰۱۱(که معادل با ۱۳.۲ میلیارد دلار بود)، انجمن نساجی اندونزی (API) صادرات ۱۳.۴ میلیارد دلاری را برای نساجی و پوشاک این کشور تا پایان سال جاری پیش بینی کرده است.

منبع: fibre2fashion-news desk
ترجمه: مهندس حمیده تشکری شاد

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×