اخبار نساجی

افزایش ۳ برابری صادرات محصولات ساختمانی

 

افزایش 3 برابری صادرات محصولات ساختمانی

وزیر صنعت معدن و تجارت از افزایش سه برابری صاردات محصولات ساختمانی طی سال‌های اخیر خبر داد و گفت: میزان صادرات محصولات ساختمانی سه برابر شده و این صادرات از پنج میلیون تن به ۱۵ میلیون تن رسیده است.

به گزارش ایسنا، مهدی غضنفری در مراسم اختتامیه سیزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان با اشاره به رونق صنعتی سازی در صنعت ساختمان کشور گفت: استفاده از روش مهندسی در ساختمان و استفاده از مصالحی که به صورت صنعتی تولید شده از روش‌های موثر در پیشرفت صنعتی سازی ساختمان است.
وی افزود: افزایش سرعت عمل، کیفیت کار و کاهش هزینه های ساخت وساز از نتایج صنعتی سازی در ساخت و ساز است.

غضنفری با اشاره به رونق صنعتی سازی و اثرات آن از جمله ساخت ۱۵ میلیون واحد مسکونی که مطابق با استانداردهای جهانی ساخته شده بیان کرد: صرفه جویی در مصرف انرژی در نیروی انسانی در مصالح ساختمانی بوده از جمله فولاد و سیمان بوده است.

غضنفری در ادامه به بخش صادرات کالاهای ساختمانی و خدمات فنی و مهندسی اشاره کرد و گفت: ایران در صادرات محصولات ساختمانی از جمله سیمان، آجر، کاشی و یراق آلات رتبه مهمی کسب کرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اشاره به سه برابر شدن محصولات ساختمانی اظهار کرد: در سال‌های اخیر صادرات محصولات ساختمانی از پنج میلیون تن به ۱۵ میلیون تن رسیده است.

به گفته وی از سال ۸۰ تا ۹۱ میزان صادرات محصولات ساختمانی در کشور ۲۱ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه آمارها حاکی از آن است که در سال ۸۰ میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی در حوزه ساختمان ۳۵ میلیون دلار بوده که این میزان در سال ۹۰ به سه میلیارد دلار افزایش یافته است.

وزیر صنت، معدن و تجارت با بیان اینکه یکی از محرک های اقتصاد کشور موضوع ساختمان بوده تصریح کرد: تولید و توزیع مصالح ساختمانی نقش موثری در رونق اقتصاد کشور دارد و صنعت ساختمان طی سال‌های اخیر رشد بسزایی داشته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×