اخبار فرش ماشینی

افزایش ۲۴ درصدی صادرات نساجی و کاهش ۹ درصدی واردات پوشاک

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

افزایش ۲۴ درصدی صادرات نساجی و کاهش ۹ درصدی واردات پوشاک

ارزش صادرات محصولات نساجی طی ۱۱ ماه امسال ۲۴ درصد افزایش و ارزش واردات پوشاک نیز در این مدت ۹ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس، طبق اعلام دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران و با استناد به آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، طی ۱۱ ماه امسال ارزش صادرات صنایع نساجی به حدود ۶۶۴ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳.۹۹ درصد رشد داشته است.

همچنین در این مدت، ارزش صادرات صنایع نساجی با احتساب فرش دستباف و رنگ و ماشینآلات به حدود ۱۰۸۰ میلیون دلار رسیده است.

عمده‎ترین اقلام صادراتی طی ۱۱ ماه امسال از نظر ارزش به ترتیب انواع کفپوش های ماشینی، انواع الیاف، انواع پوشاک و انواع نخ بوده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ارزش صادراتی انواع الیاف و پتو در مدت مذکور به میزان قابل توجهی رشد داشته و به ترتیب ۱۰۶.۸۲ و ۴۹.۹۰ درصد افزایش یافته است.

طی این مدت حدود ۱ میلیارد و ۵۲۳.۷ میلیون دلار انواع کالاهای نساجی با احتساب رنگ و ماشین‎آلات این صنعت وارد کشور شده که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۹.۳۴ درصد کاهش یافته است.

عمده‌ترین اقلام نساجی وارد شده به کشور به لحاظ ارزش انواع الیاف، انواع ماشین‌آلات نساجی و انواع نخ بوده است.

طی ۱۱ ماه امسال حدود ۱۲۵.۵ میلیون دلار الیاف پنبه به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی حدود ۲۰.۳۵ درصد و از نظر وزنی حدود ۳۶.۲۷ درصد رشد داشته است.

واردات پوشاک در ۱۱ ماه سال جاری بالغ بر ۱.۶ هزار تن به ارزش ۱۷.۵۸۶ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب با کاهش ۱۵.۱۶ و ۸.۹۲ درصدی روبرو شده است.

طبق اعلام انجمن نساجی، دلیل این کاهش واردات را می‌توان افزایش نرخ ارز و کاهش توجیه اقتصادی واردات دانست که موجب رونق تولیدات داخلی شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×