اخبار نساجی

افزایش محبوبیت کتابخوان‌های الکترونیک برای کاربران

 

محبوبیت کتابخوان‌های الکترونیک تا بدان حد افزایش یافته که می توان گفت فرهنگ استفاده از این دستگاه ها امروزه در بسیاری از نقاط جهان به وجود آمده است.

به گزارش بی باک به نقل از فارس به نقل از سان فرانسیسکو کرونیکل، با توجه به علاقه بسیاری از مردم به مطالعه نسخه های دیجیتال کتب مختلف می توان حدس زد که در آینده ای نه چندان دور بخش عمده ای از مردم و به خصوص جوانان و افراد تحصیل کرده عادات قدیمی خود در زمینه مطالعه کتب و نشریات را تغییر دهند.

تحقیقات موسسه Pew  نشان می دهد از هر ۵ آمریکایی یکی در ۱۲ ماه گذشته برای مطالعه کتب مورد نظرش به دستگاه های کتاب خوان الکترونیک متوسل شده و امروزه از هر ۱۰ آمریکایی سه نفر مدل های مختلف دستگاه های کتابخوان الکترونیک را در اختیار دارند.

در میان دستگاه های مختلف آی پد اپل که یک تبلت است و دستگاه کتابخوان کیندل شرکت آمازون بیشترین محبوبیت را دارند و کتابخوان الکترونیک سونی در رتبه سوم است. استفاده از کتابخوان های الکترونیک در محیط های دانشگاهی نیز رشد چشمگیری نشان می دهد. گفتنی است تعداد کاربران این دستگاه ها در آمریکا از ۱۰ درصد به ۱۹ درصد رسیده است.

کاربران این دستگاه ها در ۱۲ ماه گذشته بیش از ۲۴ کتاب را مطالعه کرده اند. این رقم یک سال قبل تنها ۱۵ کتاب بوده است. کاهش قیمت این دستگاه ها که به حداقل ۸۰ دلار رسیده از جمله عوامل افزایش محبوبیت آنهاست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×