اخبار نساجی

افزایش مبادلات تجاری ایران و روسیه منوط به اجرای توافق های اقتصادی است

 

قائم مقام وزیر و معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران در دیدار با معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه، لازمه افزایش حجم مبادلات تجاری میان دوکشور را اجرای توافق های گذشته و تدوین موافقت نامه تعرفه ترجیحی میان طرفین دانست.

به گزارش ایرنا، ‘مجتبی خسروتاج’ و ‘گئورگی کالامانوف’ امروز (شنبه) در این دیدار، راه های توسعه همکاری های بازرگانی میان ایران و روسیه را بررسی کردند.

خسروتاج در این دیدار که با حضور تعدادی از مدیران عامل شرکت های صنعتی روسیه برگزار شد، به دستاوردهای سفر خود به آستراخان اشاره و بر ضرورت اجرایی کردن هرچه سریعتر توافق های صورت گرفته تاکید کرد.

قائم مقام وزیر و معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت کشورمان، لازمه افزایش حجم تبادلات تجاری ایران و روسیه و اجرایی کردن توافق های روسای جمهور دو کشور را اجرای موافقت نامه های گذشته و تدوین توافقنامه تعرفه ترجیحی میان دو کشور دانست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی همچنین خواستار سفر هیات های متقابل دو کشور برای مذاکره با موضوع همکاری های صنعتی شد.

خسروتاج ظرفیت های دو کشور برای همکاری های صنعتی را بیشتر از آنچه تاکنون وجود داشته توصیف و بر ضرورت استفاده از این امکانات برای توسعه همکاری های دوجانبه تاکید کرد.

معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه هم در این دیدار گفت: روابط مسکو و تهران وارد مرحله جدیدی شده و مقام های وزارت صنعت دو کشور در چند ماه اخیر به مناسبت های مختلف در حاشیه نشست های بین المللی آخرین وضعیت روابط اقتصادی و صنعتی دو کشور را بررسی کردند.

رئیس طرف روسی گروه کاری صنعت همچنین افزود: شرکت های صنعتی روسیه آمادگی خود را برای همکاری با شرکای ایرانی اعلام کرده و در آینده نزدیک هیاتی از این شرکتها برای انجام توافق های صنعتی به ایران سفر می کنند.

نخستین کارگروه صنعت میان روسیه و ایران در شهریورماه امسال با حضور چند شرکت صنعتی روسیه در تهران برگزار و یادداشت تفاهم یادشده به امضای طرفین رسید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×