اخبار نساجی

افزایش قیمت کالاهای مصرفی در غیبت بازرسان

 

افزایش قیمت کالاهای مصرفی در غیبت بازرسان

به‌رغم وعده‌های مسئولان مبنی بر وجود ذخایر مطمئن کالایی، افزایش عرضه مواد‌غذایی و اجرای طرح‌های نظارتی، بررسی قیمت خرده‌فروشی این محصولات در سطح شهر حاکی از گرانی روزافزون و شکست سیاست‌های تنظیم بازار شب عید است.

به گزارش خبرنگار ما قیمت گوشت قرمز، مرغ، ماهی، برنج تولید داخل و وارداتی، فراورده‌های لبنی، نوشیدنی‌ها و انواع میوه و سبزی طی یک ماه گذشته افزایش بی‌رویه‌ای داشته و با وجود کاهش تقاضا به‌دلیل سپری شدن ایام نوروز، سیر صعودی قیمت این محصولات و بسیاری دیگر از اقلام خوراکی و کالاهای مصرفی ادامه دارد این در حالی است که مسئولان بر توفیق اجرای طرح‌های تنظیم بازار تاکید دارند.

قیمت مرغ که از روزهای پایانی سال گذشته سیر صعودی به‌خود گرفته بود همچنان ادامه دارد به‌نحوی که قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه در تهران و سایر مراکز استان‌ها که طی یک ماه گذشته از ۴ هزار تا ۴ هزار و ۷۰۰ تومان در نوسان بود اکنون به بیش از ۵ هزار تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است. بررسی قیمت خرده‌فروشی انواع میوه، مرکبات و سبزی در سطح شهر تهران و برخی مراکز استان‌ها نیز حاکی از شکست سیاست عرضه ذخایر و تشدید نظارت‌ها برای مهار قیمت‌های شب عید است. به‌رغم عرضه محدود سیب و پرتقال ذخیره‌سازی شده در روزهای پایانی سال گذشته و چند روز بعد از عید، در سایر ایام تعطیلات نوروز خبری از توزیع این محصولات یا نظارت و بازرسی بر عرضه میوه و مرکبات در خرده‌فروشی‌های سطح شهر و میادین میوه و تره‌بار نبود و این شرایط موجب افزایش قیمت سیب، پرتقال، انواع سبزی و گرانی لجام‌گسیخته و کمبود موز شد.

افزایش بی‌رویه قیمت موز به ۲هزار و ۸۰۰ تا ۳ هزار و ۲۰۰ تومان در هر کیلوگرم موجب کمیاب شدن این محصول در خرده‌فروشی‌های سطح شهر شده و وعده‌های عرضه این محصول به نرخ مصوب نیز ره به جایی نبرد. سیدرضا نورانی، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با بیان اینکه وعده توزیع موز هزار و ۵۵۰ تومانی عملی نشده از حضور موز ۲ هزارو ۵۰۰ تومانی بر سر سفره‌های عید گلایه و اعلام کرده است، مسئولان از توزیع موز با نرخ مصوب دولتی و مقابله با گرانفروشان خبر داده بودند که محقق نشده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

کمبود مرغ و برنج نداریم

اما معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه کمبودی در زمینه عرضه برنج و مرغ وجود ندارد درخصوص افزایش قیمت مرغ در شهر تهران گفت: پیش از نوروز مرغ منجمد به‌صورت نامحدود در بین مردم عرضه شد و همین عامل باعث شد تا پیش از آغاز تعطیلات قیمت مرغ افزایش چندانی نداشته باشد. محمدعلی ضیغمی گفت: می‌پذیرم که قیمت مرغ افزایش داشته که یکی از دلایل آن افزایش قیمت نهاده‌های تولید و قیمت دانه‌مرغ بوده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×