اخبار نساجی

افزایش فقر و شمار کودکان فقیر در امریکا

 

مطالعات اخیر در امریکا نشان می دهد بیشترین آمار کودکان فقیر متعلق به امریکاست .
به گزارش بی باک به نقل از  مرکز ملی خانواده‌های بی سرپناه در امریکا، میزان فقر کودکان در این کشور تا ۲۲ درصد تخمین زده شده است که این میزان بالاترین درصد در جهان است.
به گزارش این مرکز ، تعداد کودکان بی سرپناه در امریکا در سال ۲۰۱۰ به مرز ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسیده است.

های سوک چانگ یکی از مسولان مؤسسه “کودکان دی سی” (DC Kids) می گوید: “این کودکان کمبود غذا دارند و از بهداشت و درمان های بموقع محروم اند . این موانع را در نظر بگیرید و تصور کنید کودکی با این چالش‌ها وارد کلاس درس می‌شود، بدون شک نمی تواند بر آن چه در کلاس می‌گذرد، تمرکز کند.”

این گزارش در ادامه پیش بینی می‎کند که سطح فقر در میان کودکان امریکایی از این هم بالاتر رود چرا که شواهد و قرائن نشان می‎دهند که روند فقر در میان کودکان امریکایی رو به افزایش است.

به گفته کارشناسان حتی اگر تغییرات انجام شده درجهت بهبود این وضعیت باشد، بر طرف کردن اختلاف طبقاتی بین کودکان فقیر و هم کلاسی‌های مرفه آن‌ها یک دهه به طول می‌انجامد.
بر اساس گزارش‌های موجود، بین سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ میلادی، حدود ۱۰ میلیون نفر به تعداد فقرای امریکایی افزوده شده است.

طبق نتایج تحقیق صورت گرفته از سوی دانشگاه ایندیانا که چند وقت پیش منتشر شد، تعداد شهروندان امریکایی که در فقر زندگی می‌کنند در سال ۲۰۱۰ به ۴۶.۲ میلیون نفر افزایش یافت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این رقم در مقایسه با تعداد فقرا در سال ۲۰۰۳ (۳۶.۵ میلیون نفر) ۲۷ درصد افزایش یافته است. امریکا از سال ۲۰۰۷ با رکود اقتصادی مواجه شده است.
بر اساس تعریف فقر در امریکا، وقتی درآمد سالیانه یک خانواده ۴ نفری از ۲۲ هزار و ۱۱۳ دلار کم‌تر باشد، این افراد فقیر هستند.

امریکا بیش از ۱۵۰۰ میلیارد دلار کسر بودجه دارد و براثر بحران اقتصادی دهها بانک در این کشور ورشکست شدند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×