اخبار فرش ماشینی

افزایش صادرات محصولات نساجی در سال جاری

 

افزایش صادرات محصولات نساجی در سال جاری

دبیر انجمن صنایع نساجی ایران از افزایش صادرات محصولات نساجی در سال جاری به دلیل افزایش نرخ ارز خبر داد.

مهندس علیرضا حائری تصریح کرد: افزایش نرخ ارز تاثیری مثبت بر صادرات محصولات نساجی در سال جاری داشته و صادرات این محصولات را افزایش داده است.

به گفته او‏ سال‌ها تثبیت نرخ ارز، قدرت رقابتی صادرکنندگان محصولات غیرنفتی را کاهش داده بود در حالی که افزایش نرخ ارز از اواخر سال گذشته‏ در بازار آزاد‏، امکان فروش ارز صادراتی با قیمت‌های بالاتر را برای صادرکنندگان فراهم کرد‏، بنابراین صادرات این محصولات در سال جاری‏ روند رو به رشدی را طی می‌کند.

حائری افزود: البته صنایع نساجی نیز مانند سایر صنایع برای تامین مواد اولیه خود با مشکل مواجه هستند چرا که برخی از این مواد اولیه وابسته به صنعت پتروشیمی است و خرید آن از طریق بورس، باعث ایجاد برخی دلال‌بازی‌های شده است. همچنین برخی دیگر از مواد اولیه ما وارداتی است که برای تهیه آنها مشکلاتی به جهت تامین نقدینگی و جابه‌جایی پول وجود دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اشاره به آمار گمرک‏‌، اعلام کرد: طی چهار ماه ابتدای سال جاری آمار صادرات صنایع نساجی بالغ بر ۲۱۳.۸ میلیون دلار و ارزش صادرات صنایع نساجی طی همین مدت با احتساب فرش دستباف و رنگ و ماشین‎آلات بالغ بر ۳۳۹.۲ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۵۱.۰۴ و ۱۷.۶۰ درصد رشد داشته است.

به گفته دبیر انجمن صنایع نساجی ایران، عمده‎ترین اقلام صادراتی طی این مدت از نظر ارزش به ترتیب عبارت از انواع کفپوش‌های ماشینی، انواع نخ و انواع الیاف است. همچنین طی این مدت صادرات انواع پتو، الیاف و انواع کفپوش‌های ماشینی بیش از ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. حائری ادامه داد: طی چهار ماهه ابتدای سال جاری حدود ۵۲۹.۸ میلیون دلار انواع کالاهای نساجی با احتساب ارزش واردات رنگ و ماشین‎آلات این صنعت، وارد کشور شده که نسبت به سال گذشته ۹.۴۷ درصد کاهش نشان می‌دهد. عمده‎ترین اقلام نساجی وارد شده به کشور نیز به ترتیب ارزش عبارت از الیاف نساجی، انواع ماشین‎آلات، انواع نخ و انواع پارچه هستند. وی در پایان خاطرنشان کرد: طی مدت مذکور ببیش از ۴۳.۴ میلیون دلار الیاف پنبه به کشور وارد شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×