اخبار فرش ماشینی

افزایش صادرات فرش

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بیجار گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد از معادن شهرستان بیجار فعال است و از ۷۵ واحد صنعتی در شهرک صنعتی ۴۵ واحد به صورت فعال ونیمه فعال در عرصه تولید حضور دارند.
فرهاد صفری با اشاره به اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در حوزه های مختلف مربوط به صنعت، معدن و تجارت در شهرستان بیجار گفت: حمایت از فعالان این عرصه و تسهیل در امکان ادامه فعالیت آنها در دستور کار قرار دارد.
وی به شعار سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش در راستای فرهنگ‌سازی فکر اقتصادی در جامعه یک مساله مهم و زمینه ساز اشتغال جوانان به شمار می رود و به همین دلیل اقداماتی در این حوزه اجرایی و عملیاتی شده است.
وی به اهمیت توسعه فرهنگ کار و تلاش در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه فرهنگ کار و تلاش در جامعه کم‌رنگ و ضعیف شده  است و لازم است فرهنگ سازی لازم در خصوص این مهم توسط مسئولان  فرهنگی صورت بگیرد.
وی در ادامه به اهمیت توسعه فرهنگ تکریم و احترام سرمایه‌گذاران اشاره کرد و گفت: توسعه فرهنگ تکریم و احترام سرمایه‌گذاران و ایجاد همدلی میان مردم و مسؤولین زمینه ساز توسعه بیش از پیش شهرستان است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بیجار در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت واحد های صنعتی این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت ۷۵ واحد صنعتی در شهرک صنعتی این شهرستان  وجود دارد که  از این تعداد ۴۵ واحد فعال و نیمه فعال است.
وی شرکت سیمان، آهک هیدارته شرکت سیمان، معدن صبانور و کیمیا معادن را به عنوان مهم‌ترین واحدهای صنعتی و معدنی  در شهرستان دانست و عنوان کرد: خوشبختانه در بحث معدنی سنگ آهن، با توجه به وعده وزیر صنعت، معدن و تجارت در ایجاد زنجیره فولاد در استان کرستان تا فاز گندله‌سازی و آهن اسفنجی در شهرستان در بحث خردایش سنگ آهن و کنسانتره پیش رفته‌ایم.
صفری ادامه داد: مجوز تولید یک میلیون تن کنسانتره در سال را به واحد معدنی صبانور داده‌ایم و اکنون حدود ۳۵۰ هزار تن آن فعال است و انتظار می رود که با حمایت های صورت گرفته زمینه و شرایط برای فعال کردن تمامی این ظرفیت در شهرستان فراهم شود.
وی بیان کرد: فاز اول کنسانتره صبانور که ۳۵۰ هزار تن تولید است فعال و فاز دوم آن که تکمیل کننده فاز اول است تا ۹۰ درصد ساختمان فیزیکی آن کامل و به طور ۱۰۰ درصد تجهیزات و ماشین‌آلات آن خریداری شده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بیجار در بخش دیگری از سخنان خود به مواد معدنی موجود در شهرستان بیجار  اشاره کرد و بیان داشت: سنگ آهن، لاشه آهکی و ساختمانی، سنگ آهک، سنگ گچ، پوکه معدنی  از جمله مواد معدنی در شهرستان است
وی با اشاره به ظرفیت های بالای معدنی در شهرستان بیجار و لزوم بهره برداری از آنها افزود: در شهرستان بیجار ۳۵ بهره بردار وجود دارد و حدود ۸۰ درصد معادن این شهرستان فعال است.
وی در ادامه از پایش کلیه واحد های صنعتی این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: شهرستان بیجار جزء اولین شهرستان‌هایی است که تمامی واحدهای صنعتی را پایش کرده و اکنون تمامی آمار و مشکلات و مسائل این واحدها را در اختیار دارد.
صفری همچنین از برگزاری نخستین جلسه تشکیل کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولید در بیجار در آینده‌ای نزدیک خبر داد  و گفت:  در راستای حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و واحدهای متوسط تولیدی، صنعتی و کشاورزی و خدماتی از بحث بدهی مستثنی شده‌اند.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بیجار با اشاره به قدمت فرش بیجار از برگزاری ۱۶ دوره آموزش به بافی،ایجاد و اشتغال فرش بافی در روستاهای بیجار خبر داد.
وی با بیان اینکه شهرستان بیجار تنها و مهم‌ترین صادرکننده فرش در استان کردستان است، از راه‌اندازی خانه فرش بیجار در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
وی حمایت از فرش در شهرستان بیجار را یکی از اولویت های اصلی عنوان کرد و افزود: حمایت از تولید و عرضه فرش در این شهرستان نه تنها زمینه ساز اشتغال بهتر است که شرایط برای افزایش صادرات این محصول را نیز فراهم می کند و به همین دلیل در این بخش نیز برنامه های متنوعی تدوین و به مرور اجرایی می شوند تا از این مهم به بهترین شکل ممکن بهره برداری شود.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×