اسلاید شو

افزایش سهم صنعت نساجی پوشاک و چرم درتولید ناخالص ملی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نسخه های جدید وزارت صنایع برای صنعت نساجی

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنایع‌ومعادن از برنامه‌ریزی این وزارتخانه برای ایجاد و ارتقای بهترین مدل صنعت نساجی ،پوشاک و چرم کشور برای افزایش سهم آن در تولید ناخالص ملی خبرداد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صنایع‌ومعادن، مهدی اسلام پناه افزود: صنعت نساجی، پوشاک و چرم با نگاه به تدوین برنامه راهبردی تولید صادرات محور، به دنبال ایفای نقش خود در تولید ناخالص ملی است از این‌رو برای تحقق این هدف کلی، اهداف استراتژیک مختلفی را تعریف کرده است. وی افزود: در این خصوص می‌توان به مواردی همچون بازاریابی و توسعه صادرات کالاهایی با کیفیت در بازارهای خارجی و در وهله اول در بازارهای هدف اشاره کرد که با بهره‌گیری از تکنیک‌های پویا، مشتری محور و اطلاعات به روز و منطبق با استانداردهای جهانی به صادرکنندگان، شرایط لازم را برای حضور در بازارهای صادراتی فراهم می‌کند. اسلام‌پناه همچنین، ایجاد و ارتقای زیرساخت‌های صنعتی و تجاری در حوزه صنعت نساجی، پوشاک و چرم برای افزایش ظرفیت صادراتی، تلاش برای در اختیار قرار دادن نهاده‌های مورد نیاز صادرکنندگان با قیمت‌هایی که در سطح بین‌المللی قابل رقابت باشند، همچنین ایجاد ساز‌وکارهایی را که صادرکنندگان و واحدهای صنعتی بتوانند در همه فرآیندهای صادراتی به نحو موثری مورد حمایت واقع شوند‌، از دیگر اهداف تعیین شده اعلام کرد.

به گفته مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنایع‌ومعادن، تلاش برای بهبود فرصت‌های دسترسی به بازار برای صادرکنندگان و کمک به آنان برای افزایش سهمشان در چارچوب روابط تجاری دوجانبه و چندجانبه، ایجاد ساختارها یا فراهم کردن شرایطی که هماهنگی بیشتری بین بخش خصوصی و بخش عمومی به‌وجود آید نیز، بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته است.وی تصریح کرد: در راستای تحقق این اهداف، جلسات و هماهنگی‌های بسیاری با سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف، تشکل‌ها و انجمن‌های مرتبط با صنعت نساجی و پوشاک و متخصصان امر صورت گرفت که نتایج قابل قبولی داشته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×